رایزن فرهنگی ایران افتتاح دوره تازه آموزش زبان فارسی در گرجستان را تشریح کرد

۱۰م اسفند ،

پنجمین دوره آموزش آزاد زبان فارسی با حضور اساتید، فارسی آموزان گرجی و علاقه‌مندان به فرهنگ ایرانی در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت زبان و ادبیات فارسی آغاز شد.

در این دوره آموزشی بیش از ۹۰ نفر از علاقه‌مندان گرجستانی ثبت نام کرده‌اند و در پایان به فراگیرانی که توانسته‌اند آزمون پایانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و به سطوح بالاتر برسند گواهی رسمی اعطا خواهد شد.

احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استقبال گسترده‌ای که نسبت به یادگیری زبان فارسی در سال‌های اخیر انجام شده، دربارهٔ ویژگی‌های دوره‌های آموزش زبان فارسی گفت: دوره‌های آموزش آزاد زبان فارسی به ابتکار رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس برای کلیه علاقه‌مندان در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته در محل رایزنی فرهنگی برگزار می‌شود.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: کلاس‌های مذکور به صورت رایگان برگزار شده و با پشتیبانی مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کتب و منابع آموزشی مورد نیاز از جمله؛ کتب دوره‌ای چهار جلدی دکتر صفار مقدم و فرهنگ لغت فارسی-گرجی در اختیار فارسی آموزان قرار می‌گیرد.

خزاعی ویژگی مهم دوره‌های مذکور را بهره‌گیری از استاد اعزامی زبان فارسی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست که به همراه برنامه های متنوع جنبی از جمله؛ برگزاری شب شعر، استفاده از وسائل کمک آموزشی، نمایش فیلم و نرم افزارهای رایانه‌ای صوتی و تصویری سبب تقویت آموزش زبان محاوره ای فارسی آموزان می‌گردد.

رایزن فرهنگی ایران در گرجستان معرفی فرهنگ، هنر و سنت‌های اصیل ایرانی به فارسی آموزان را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های یاد شده عنوان کرد.

در حال حاضر آموزش زبان فارسی در ۱۰ مرکز علمی و آموزشی معتبر گرجستان در سه سطح عمومی، مدارس و دانشگاهی توسط اساتید زبان فارسی ایرانی و گرجی تدریس می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.