رایگان به فضایی‌ها پیامک بزنید!

۰۱ تیرماه ۱۳،

گروهی از محققان سامانه‌ای طراحی کرده‌اند که کاربران به کمک آن می توانند به صورت رایگان به دیگر کره‌ها و سیاره‌ها پیامک بزنند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این پروژه Lone Signal نام دارد و برای هر یک از کاربرانی که به شبکه اینترنت دسترسی دارند این فرصت را ایجاد می‌کند تا پیامک مورد نظر خود را تایپ کرده و آن را به ستاره‌ها و سیارات دیگر ارسال کند.
 
هدف اول پروژه Lone Signal ارسال پیامک به سیاره Gliese 526 بوده است که تا کره زمین ۱۷٫۶ سال نوری فاصله دارد. زمانی که اولین پیامک از کره زمین به سیاره ارسال شود حدود ۱۸ سال در راه خواهد بود در مقابل اگر قرار باشد جوابی از آن طرف به زمین مخابره شود ۱۸ سال دیگر هم طول می‌کشد.
 
سیستم پرتونگار پروژه Lone Signal این امکان را برای هر یک از کاربران فراهم می‌کند تا یک پیامک نوشتاری رایگان را با ۱۴۴ حرف تایپ کنند و آن را به فضا بفرستند.
 
زمانی که کاربر این پیامک رایگان را می‌فرستد یک پیغام به او ارسال می‌شود که در صورت تمایل با پرداخت هزینه‌های مشخص بتواند پیامک‌های طولانی‌تر حاوی عکس را هم نیز ارسال کند.
 
فرآیند ارسال و دریافت این پیامک‌ها در ایستگاه فضایی Jamesburg Earth Station در شهر کارمل واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا مدیریت می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.