رای‌دهندگان دربارهٔ ملاک خود برای انتخاب نامزدها چه گفتند

۰۵م اسفند ،
ممتاز نیوز : رای‌دهندگان دربارهٔ ملاک خود برای انتخاب نامزدها به اعتماد چه گفتند ؟

 دکتر غلامرضا شاه حسینی

ملاک انتخاب اشخاص برای من در وهله اول تعامل با نهادهای قانونی و حاکمیتی است و اگر فرد منتخب نتواند تعامل داشته باشد حضورش در نظام پزشکی بی‌فایده است. سوابق اجرایی نامزدها و صداقت رفتار و ایده‌ها و خلاقیت در وهله دوم اهمیت قرار دارد. باید اشخاص متعادلی باشند و تندروی ممنوع. شرایط روز مملکت را درک کنند و به مشکلات مردم اهمیت بدهند و برای حل مشکلات وقت بگذارند. با چنین ویژگی‌هایی فرقی نمی‌کند که متعلق به کدام جناح فکری باشند زیرا همه فرزندان انقلاب اسلامی می باشند و قصدشان خدمت است.

 عضو هیات اجرایی برگزاری انتخابات ششم نظام پزشکی تهران

دکتر جعفر میرفخرایی

من برگزاری این انتخابات را دموکراتیک می‌بینم زیرا جامعه پزشکی در حال انتخاب اصلح است. هر چند که تعداد جوانانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند هم قابل توجه است اما به سبب آنکه فاقد سوابق اجرایی موثر می باشند شاید در عمل قادر به حل مشکلات جامعه پزشکی و مردم نباشند و به نظر من بهتر است که همچنان سازمان را به دست اشخاص با سابقه بسپاریم. البته روند رد صلاحیت‌ها را مناسب نمی‌بینم.

دبیر انجمن فرآورده‌های گیاهان دارویی

دکتر بابک قرایی‌مقدم

با وجود آنکه تعداد بسیاری از اعضای جامعه پزشکی به دلایلی رد صلاحیت شدند اما نکته مثبت این انتخابات را در این می‌بینم که شخصیت‌های صنفی‌تر باقی مانده‌اند و بعد سیاسی انتخابات کمرنگ شده است البته معتقدم که نفرات اول و دوم سازمان نظام پزشکی باید چهره‌های سیاسی باشند زیرا باید با بخش‌های مختلف دولت کار کنند اما تاکید دارم که اعضای سازمان باید اشخاصی باشند که از دل صنف خارج بیایند زیرا ما دربارهٔ نقش‌های اداری صحبت می‌کنیم. متاسفانه بعد از زمانی که آقای دکتر فاضل و دکتر نوبخت از سازمان نظام پزشکی رفتند، جایگاه صنفی این سازمان تضعیف شد. امیدوارم در این دوره از فعالیت سازمان باز هم شاهد تکرار همان بدنه علمی، صنفی و سیاسی باشیم. اما نکته مثبت دیگری که من در انتخابات ششم شاهد آن بودم حضور استادانی همچون مسلم بهادری پای صندوق رای بود. او نماد پزشکی کشور است و هنوز در میان پزشکان کشور با هر سلیقه سیاسی و صنفی، از احترام خاصی برخوردار است.

جراح مغز و اعصاب

من در این انتخابات شرکت کردم زیرا حضور را وظیفه خود می‌دانستم و باید شرکت می‌کردم. هر چند که انتخاب محدودی داشتم زیرا از بین اشخاصی که می‌شناختم یا بعضی پیشنهاد‌ها دست به انتخاب زدم اما نمی‌خواستم بی‌تفاوت باشم هر چند که جای بسیاری از چهره‌های شاخص خالی است و معتقدم شاید نباید در جایگاهی که قرار داشتند دست به تندروی می‌زدند.

پاتولوژیست

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.