رای «آری» ۶۳٫۸ درصد مصری‌ها به پیش‌نویس قانون اساسی تازه

۵ م دیماه ،

aljazeera6-10.jpg

کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد، ۶۳٫۸ درصد شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی پیش‌نویس قانون اساسی تازه این کشور به آن رای «آری» دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سمیر ابو المعاطی، رییس کمیته عالی انتخابات مصر لحظاتی پیش اعلام کرد، در این همه‌پرسی نزدیک به ۱۷ میلیون تن در داخل و خارج از مصر شرکت داشتند که از این میان ۶۳٫۸ درصد به پیش‌نویس قانون اساسی تازه این کشور رای «آری» و ۳۶٫۲ رای «نه» دادند.

وی اعلام کرد، از میان ۵۱ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۶۷۰ واجد شرایط رای دادن، ۱۷ میلیون و ۵۸ هزار و ۳۱۷ تن در این همه‌پرسی شرکت کردند.

رییس کمیته عالی انتخابات مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی همچنین اعلام کرد، پس از بررسی اعتراض‌ها و شکایت‌ها مشخص شد این شکایت‌ها درست نیست و صحت ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المصریه، سمیر ابو المعاطی ادامه داد: همه ناظران این همه‌پرسی از اعضای هیات‌های قضایی بودند.

وی خاطرنشان کرد: به همه شکایت‌ها با وجود این‌ که بعضی از آنها جدی نبود، رسیدگی شد.

رییس کمیته عالی انتخابات مصر گفت: برای اولین بار به رسانه‌ها داخلی و خارج اجازه داده شد همه مراحل برگزاری همه‌پرسی را پوشش دهند.

وی گفت: درهای بعضی حوزه‌ها برای رای‌گیری دیر باز شد که این امر با اختصاص زمان اضافی برای فرآیند رای‌گیری جبران شد. بررسی شکایت‌ها دربارهٔ کارشکنی و تخلفات نیز سبب شد آرای بعضی حوزه‌ها باطل شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.