رای اروپا به لغو نظارت ITU بر اینترنت

۰۵م آذر ،

پارلمان اروپا در اعتراض به برنامه های اتحادیه بین المللی مخابرات، قطع نامه ای را تصویب کرد تا زین پس کنترل نظارتی بر اینترنت را از این سازمان بگیرد.
دراین قطع نامه آمده : پارلمان اروپا معتقد است ITU یا هر نهاد متمرکز بین المللی دیگری نباید حق نظارت و اعمال اقتدار بر اینترنت یا حتی کنترل ترافیک نت را داشته باشد . این قطع نامه با اکثریت آرای پارلمان اروپا به تصویب رسید.
بنابراین ماه آینده در کنفرانس جهانی ۱۱ روزه مخابرات بین الملل که در سان شاین دبی برگزار می گردد، ITU می بایست در نشستی ، پیش نویس تازهی از قوانین و مقررات مربوط به اینترنت که از سال ۱۹۸۸ دست نخورده باقی مانده است ،تهیه کند.
اما آنچیزی که پارلمان اروپا را نگران کرده است ، امکان ائتلاف احتمالی گوگل، حزب جمهوری خواه ایالات متحده امریکا ، سازمان کارو صلح سبز است که می تواند به برگزاری جلسه پشت درهای بسته و تصویب نظارت بیشتر بر اینترنت منجر شود.
دولت امریکا بارها اعلام کرده که با تغییر محتوای قوانین نظارتی فعلی حاکم بر اینترنت مخالف است اما فعلا مشخص نیست این دولت چقدر می تواند بر تغییر قوانین تاثیر بگذارد . امیلیا آندرس داتر، عضو پارلمان اروپا و از اعضای تصویب کننده این قطع نامه در بیانیه ای گفت: قطع نامه پارلمان به منزله موفقیتی بزرگ برای کاربران اینترنت و حاوی پیام روشن و مثبتی به کشورهای عضو و اتحادیه اروپا می باشد.
اگر تا کنون دولت هایی مثل روسیه و چین به دنبال اعمال نفوذ و کنترل بیشتر بر محتواهای اینترنتی بودند ، توسط نهادهای غیر دولتی همچون ICANN، گروه ضربت مهندسین اینترنت و انجمن اینترنت کنترل و مدیریت می شدند. این سبب می شد دولت ها بر اساس منافع و امیال خودشان بر اینترنت نظارت کرده و با وارد کردن اتهامات فراملی آن را از پا بیندازند.
به گزارش خبرآنلاین با رویکرد فعلی نیز مشکلاتی در زمینه نظارت بر اینترنت وجود دارد و اعطای کنترل کامل به اتحادیه بین المللی مخابرت ITU هم ، اشتباه بسیار بزرگی خواهد بود. در این راستای ریاست تازه ICANN برای بدست آوردن حقوق سازمانی خود ، مبارزه سختی را در کنفرانس جهانی مخابرات در پیش خواهد داشت . او به حمایت نیاز دارد و قطع نامه پارلمان اروپا می تواند در این زمینه بسیار راه گشا باشد.
منبع: Theregister


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.