ربات انسان‌نما, پسربا بستگان جدید می‌آید+عکس

کمپانی هانسون رباتیک در حال نمایش ربات پسر انسان‌نمای جدید خود است که به مجموعه Robokind ربات‌های این شرکت تعلق دارد.

 

robat boy

 

فناوری جدید نسخه جدید ربات پسر کارتون‌مانند Zeno است اما این بار ربات جدید با آرایه‌یی از ژست‌ها و حرکات چشم بسیار انسان‌نماتر است.

 

این ربات پسر مانند که در چین طراحی شده، ۲۷ اینچ بلندی دارد. مهم‌ترین مشخصه Zeno جدید سر آن است که از آن‌چه دیوید هانسون طراح آن Frubber می‌خواند، ساخته شده است.

این ماده همان‌طور که از نام آن برمی‌آید (ترکیب گوشت و پلاستیک) نوعی پلیمر ارتجاع‌پذیر اسفنجی ساختاربندی شده است، که می‌تواند حرکات صورت را تقلید کند و درست مانند پوست انسان منقبض و باز شود. از این ماده همچنین به عنوان پلیمر زیست تقلید یاد می‌شود. همچنین بیان چشم‌ها و پلک‌های متحرک ربات نیز در کیفیت زندگی‌گونه آن نقش دارند.

 

هانسون این فناوری را مجهز به یک جفت دوربین با تعریف بالا برای تشخیص چهره و یک رایانه درونی و هوش مصنوعی پیشرفته کرده است. بدنه ربات همچنین دارای ۳۷ درجه حرکت است که این بالاترین میزان ربات طراحی شده توسط شرکت سازنده تلقی می‌شود.

خواهر این پسر با نام Alice نیز به زودی ارائه خواهد شد. همچنین “پسرعمه و دخترعمه‌های” کوچک‌تر این “پسر” با قیمت ارزان‌تر ظرف یک سال آینده خواهد بود.

این ربات‌های کوچک‌تر راهی برای دسترسی این کمپانی به بازار انبوه عنوان شده‌اند. هانسون در نمایشی تصویری از ربات مزبور در تلاش برای جذب سرمایه‌داران با هدف بازاریابی برای آن است.

ربات‌های انسان‌نما رویکردی برای تفحص در مرزهای زیست‌شناسی، علوم شناختی و مهندسی هستند.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.