رباعی‌ خوانی حداد عادل دربارهٔ محمد خاتمی

۱۴اردیبهشت،

غلامعلی حداد عادل در گفت‌و‌گو با نشریه مثلث به تحلیل وضعیت سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و در بخشی از این گفت‌وگو نیز نظر خود دربارهٔ سید محمد خاتمی را با خواندن یک رباعی اظهار کرد.

ممتازنیوز: غلامعلی حداد عادل در گفت‌و‌گو با نشریه مثلث به تحلیل وضعیت سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و در بخشی از این گفت‌وگو نیز نظر خود دربارهٔ سید محمد خاتمی را با خواندن یک رباعی اظهار کرد.

مهم‌ترین بخش‌های این گفت‌وگو در پی می‌آید:

* ائتلاف ما سه ضلع دارد؛ مشروعیت، مقبولیت و کار‌آمد. مقبولیت را از نظر‌سنجی می‌گیریم. مشروعیت را به اعتبار بینش فرد باید بسنجیم. کسانی که دائم خبر شکست ائتلاف را تبلیغ می‌کنند مستند به واقعیات صحبت نمی‌کنند بلکه بیشتر تمایلات خودشان را مطرح می‌کنند.

* همین شرایطی که بعضی از اصلاح‌طلبان را به این جمع‌بندی رسانده که انتخابات ۹۲ یک فرصت طلایی است برای آنها؛ به‌هرحال این حرف حتی اگر بسیار دقیق و درست نباشد، به کلی هم دور از واقعیت نیست، یعنی مشکلات خارجی و داخلی ما شرایط را تا اندازه‌ای حساس کرده که ما باید احتیاط کنیم و از رقابت‌های داخل خانواده اصولگرایی تا جایی که امکان دارد کم کنیم.

* هشت سال است که من در مورد آقای احمدی‌نژاد پیش‌بینی‌ام این است که رفتار ایشان قابل پیش‌بینی نیست. یعنی از اولین‌ ماه‌های ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد من یک پیش‌بینی درست در مورد ایشان کردم و آن، این بود که او را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

* معمولا در عالم سیاست شعر نمی‌خوانند اما من می‌خواهم اینجا با استثنا از قاعده عدول کنم و یک رباعی (درباره خاتمی) بخوانم:

شوخی که گسسته بود پیمان از من

بنشست برم کشیده دامان از من

چون عطر گلی که با صبا آمیزد

هم با من بود هم گریزان از من

* تصور می‌کنم آقای هاشمی از نظر سنی شرایط لازم برای ورود به چنین عرصه‌ای (انتخابات) را در خود احساس نمی‌کند. تصویر امروز آقای هاشمی با تصویر سی سال و بیست سال پیش تفاوت کرده است یعنی کتاب سرگذشت آقای هاشمی را اگر ورق بزنیم، به نظر می‌رسد هر ۱۰ سال، ایشان یک هاشمی تازه شد‌ه‌اند.

خبرگزاری ایسنا


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.