ربایندگان سوری برای نصرالله شرط گذاشتند

گروه رباینده ۱۱ لبنانی در خاک سوریه اعلام کرد، تا زمانی که دبیرکل حزب الله لبنان از سخنان خود درباره تحولات سوریه عذرخواهی نکند، گروگان‌ها را آزاد نخواهد کرد.

به گزارش  پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک گروه مسلح سوری موسوم به “انقلابیون سوریه ـ ریف حلب” با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از ۲۲ مه ۱۱ لبنانی مهمان ما هستند و وضعیت سلامتی آنها خوب است.

در بیانیه این گروه تاکید شده که مذاکرات برای آزادی این ۱۱ لبنانی زمانی آغاز می‌شود که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به خاطر سخنرانی‌های اخیر خود که در آن از نظام حاکم در سوریه حمایت کرده است، از ملت سوریه عذرخواهی کند.

گروه رباینده در بیانیه خود مدعی شده که آزادی ۱۱ لبنانی به دلیل کشتارهای رخ داده در منطقه الحوله، سخنان اخیر سید حسن نصرالله و اینکه مشخص شده پنج تن از ربوده شدگان از افسران حزب‌الله لبنان هستند، به تعویق افتاده است.

در این بیانیه علاوه بر عذرخواهی دبیرکل حزب الله، مشخص شدن مواضع وی در برابر حوادث سوریه نیز یکی از شروط ربایندگان برای آزادی لبنانی‌ها اعلام شده است.

در روز ۲۲ مه افراد ناشناس در استان حلب سوریه اقدام به ربودن گروهی از زائران شیعه لبنانی کردند که از طریق مرزهای زمینی در حال بازگشت از ایران به لبنان بودند، تلاش‌ها و مذاکرات دیپلماتیک برای آزادی لبنانی‌های ربوده شده تاکنون به نتیجه نرسیده است.

۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.