رتبه‌بندی‌ اعتباری، عضو تازه بازار سرمایه ایران می‌شود

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

IMG_9238.jpg

پس از راه‌اندازی نهادهای مالی تازهی همچون صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و شرکت‌های تأمین سرمایه در بازار سرمایه، اینک سازمان بورس و اوراق iبهادار قصد دارد با معرفی مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری، iبه عنوان یک نهاد مالی تازه در این بازار، زمینه‌های لازم برای تسهیل فرایند تأمین مالی ازطریق بازار سرمایه را فراهم کند.

رییس سازمان بورس و اوراق iبهادار گفت: برگزاری همایش نقش موسسات رتبه‌بندی اعتباری، همزمان با سالروز تصویب قانون بازار اوراق iبهادار (یکم آذر)، در واقع iبه منزله آغاز فرآیند ورود این نهادهای تازه مالی در نظام اقتصادی کشور است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی صالح‌آبادی افزود: باتوجه iبه اهمیت قابل توجه مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در تسهیل فرایند تأمین مالی ازطریق انتشار یافتن اوراق iبهادار و در نهایت، توسعه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، سازمان بورس تصمیم iبه راه‌اندازی معرفی این نهاد مالی تازه در بازار سرمایه گرفته است.

وی گفت: در اولین گام، پیش‌نویس مقررات مربوط iبه این مؤسسات پس از بررسی کامل مقررات مربوطه در بازارهای مالی نوظهور و همچنین شرایط و ویژگی‌های بازار سرمایه کشور، در سازمان تدوین شده است که پس‌از جمع‌بندی نظرات کارشناسان داخلی و خارجی در این خصوص، مقررات نهایی تدوین و جهت اجرا، ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه برگزاری همایش “نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در اقتصاد” توسط سازمان بورس، در واقع iبه منزله آغاز رسمی فرایند طراحی و راه‌اندازی این نهاد مالی تازه در بازار سرمایه محسوب می‌شود، گفت: در این همایش یک‌روزه که باحضور مدیران ارشد نظام اقتصادی کشور و متخصصان خارجی در حوزه رتبه‌بندی برگزار می‌شود، ضمن تبیین نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در تأمین مالی، مباحث کارشناسی در این باره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری، نهادهای مالی می باشند که رتبه اعتباری شرکت‌ها و اوراق iبهادار را براساس سازوکارهای دقیق و مورد اعتماد، بررسی کرده و آن را جهت اطلاع سرمایه‌گذاران، منتشر می‌کنند تا سرمایه‌گذاران با شناخت کافی نسبت iبه میزان ریسک اعتباری اوراق iبهادار و تعهد ناشر iبه ایفای تعهدات، درخصوص سرمایه‌گذار در آن تصمیم‌گیری نمایند. iبه این ترتیب، با مشخص شدن میزان ریسک اوراق iبهادار، تمایل سرمایه‌گذاران مختلف، با سطوح متنوع ریسک‌پذیری، iبه خرید این اوراق افزایش یافته و در نهایت، امکان انتشار یافتن اوراق iبهادار توسط بنگاه‌های اقتصادی، تسهیل می‌شود.

بر اساس اعلام سنا همایش یک‌روزه “نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در اقتصاد”، چهارشنبه، یکم آذر، باحضور مدیران ارشد اقتصادی از سازمان بورس و اوراق iبهادار، بانک مرکزی، بورس‌ها، شرکت‌های برتر، نهادهای مالی، کانون‌ها، هلدینگ‌ها، شرکت‌های بیمه‌ها و …، در محل هتل اسپیناس تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.