رتبه‌های برتر کنکور چگونه موفق شده‌اند

جام جم آنلاین: بررسی نحوه عملکرد داوطلبان برتر کنکورهای سراسری گذشته می‌تواند نقش بسزایی در موفقیت شما داشته باشد و ضریب خطای شما را بشدت کاهش دهد.

آنچه مسلم است، این است که موفقیت تصادفی نیست و دارای اصول و قواعدی است که معمولا در همه رتبه‌های برتر کنکور سراسری، با احتساب تفاوت‌های شخصی، مشترک است! که به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱٫ معمولا این افراد از نظر شخصیتی، افردی با اعتماد به نفس، ثابت قدم، با اراده، پیگیر، منظم و دقیق هستند.

۲٫ این افراد دارای هدفی مشخص بوده و برای رسیدن به این هدف، برنامه‌ریزی دقیقی داشته‌اند.

۳٫ با عشق و علاقه مطالعه کرده و در یادگیری مطالب بسیار حریص و مشتاق بوده و معمولا افرادی حسود و رقابتی هستند.

۴٫ معمولا افرادی یک بعدی نبوده و تعدادی از آنان تفریحات عادی خود مثل نقاشی، ورزش و موسیقی را در حدی که به درسشان لطمه نزده و باعث نشاط در اجرای برنامه درسی آنها شود، در طول سال ادامه داده‌اند.

۵٫ به صورت آگاهانه یا نا آگاهانه، این افراد هنگام مطالعه، اصول مطالعه صحیح را رعایت کرده‌اند و بخصوص هنگام مطالعه یا سر کلاس، تمرکز بالایی داشته و قواعدی چون حاشیه‌نویسی، نت‌برداری و کدگذاری را رعایت کرده‌اند.

۶٫ از حداقل دقت خود، بیشترین استفاده را می‌کنند و در استفاده بهینه از زمان، چه برای مطالعه، چه استراحت و چه تفریح، با کسی شوخی ندارند و به هیچ‌کس اجازه تغییر این برنامه‌ها را نمی‌دهند؛ اگرچه خود، برنامه دیگران را براحتی بر هم می‌زنند. به هر حال در اجرای برنامه خود بسیار خودمحور هستند.

۷٫ مهم‌ترین منبع اطلاعاتی این افراد، کتاب درسی بوده که با مطالعه تست‌های کنکور سراسری و آزاد و سایر کتب کمک آموزشی، روی آنها مسلط شده‌اند.

۸٫ انجام تکالیف داده شده و تعهد به حضور در کلاس‌ها و فعالیت بدون خودنمایی سر کلاس، از مشخصات بارز این داوطلبان است.

محمدرضا ذاکری – مشاور تحصیلی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.