رتبه استقلال و پرسپولیس در رنکینگ AFC مشخص شد، چقدر اختلاف!!!

گردآوری توسط گروه ورزش سایت خبری ممتاز نیوز

نگارش توسط حمید در پنج شنبه, ۱۸ دسامبر ۲۰۲۴ در ورزش
رتبه استقلال و پرسپولیس در رنکینگ AFC مشخص شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا نخستین رده بندی باشگاه های این قاره را اعلام کرد که بر اساس آن استقلال تهران جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.
به گزارش سرویس اخبار ورزشی ممتاز نیوز، در نخستین رده بندی که کنفدراسیون آسیا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد تیم الهلال عربستان با ۱۰۶ امتیاز در صدر قرار دارد. تیم اف.سی سئول کره جنوبی دوم است و الاتحاد عربستان مکان سوم را از آن خود کرده است.

در بین تیم های ایرانی هم استقلال و سپاهان به ترتیب ششم و هفتم آسیا هستند در حالیکه ذوب آهن و پرسپولیس در مکان های ۳۲ و ۳۳ قرار دارند. تیم فولاد خوزستان سی و هفتم است و تراکتورسازی تبریز در مکان ۵۱ قرار دارد.

صبای قم و مس کرمان هم تیم های ۹۱ و ۱۰۱ رده بندی باشگاه های فوتبال آسیا هستند. گفتنی است که این ۹ تیم طی چهار فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران بوده‌اند و در این رده‌بندی فقط نام تیم های شرکت کننده در مسابقات آسیایی لحاظ خواهد شد.

این رده‌بندی بر اساس عملکرد تیم‌ها در چهار فصل اخیر مسابقات آسیایی از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۴ تنظیم شده است و قرار است از فصل جدید به صورت منظم به روز شده و از نتایج آن در تقسیم سهمیه‌های حضور در مسابقات آسیایی استفاده خواهد شد.

رتبه استقلال و پرسپولیس در رنکینگ AFC

در امتیاز دهی جدید، نتایج تیم‌ها در مسابقات آسیایی ملاک قرار می گیرد و حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۳ امتیاز، هر برد ۳ امتیاز و هر تساوی یک امتیاز دارد. حضور در مرحله پلی اف ۵/۱ امتیاز و هر برد نیز همین میزان امتیاز و هر تساوی تیم امتیاز دارد. البته حضور در مراحل یک هشتم نهایی تا فینال، ۳ امتیاز برای هر تیم دربرخواهد داشت و هر برد و مساوی در این مراحل نیز ۳ و یک امتیاز دارد.

همچنین مجموع عملکرد تیم های باشگاهی یک کشور طی چهار فصل اخیر مسابقات آسیایی، تبدیل به امتیاز باشگاهی آن کشور می شود که ۲۰ درصد آن نیز به مجموع امتیازات هر تیم از هر کشور اضافه می شود و در نهایت این رده بندی شکل می گیرد.

 

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. پرسپولیس طوفان سرخ آسیا:

    باز این عدد مقدس شششششش از اس دق لال دست بر دار نیست.
    کنفدراسیون فوتبال آسیا فهمیده که اس اس ۶ تاییه.میخواد تی تابیشون کنه……اس اسیها تا درب بعد هیسسسسسسسسسسسس

  2. زهرا:

    وباز هم مثل همیشه سروری استقلال بر پرسپولیس…
    پرسپولیسی ها؟؟؟؟
    صدا نمیاد!!!!!

  3. کامرانی:

    خداوکیلی پارسال ۵۶ جهان. امسال با همه مشکلات بازم اس اس ابروی ایران تو اسیاست…….. لنگیه بی قراره……….

  4. مینو:

    ماشالله استقلال افتخار ایران

  5. مقدم:

    قابل توجه قرمزهای پرمدعا…….!!!

  6. محمد:

    هیس لنگی ها فریاد نمی زنند

    • سحر:

      فریاد نمیزنند جوابتان را درزمین میدهند!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.