رتبه اول ایران در تولید زیست‌داروهای خاورمیانه!!

در بیستمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اعضا ضمن گرامیداشت یاد شهید تهرانی مقدم، از دانشمندان کشور به پاس تلاش برای کسب رتبه اول تولید علم در منطقه تقدیر کردند.

 

Zist.darv

 

به گزارش”یک پارسبه نقل از ایسنا در این جلسه که روز گذشته به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، گزارشی از روند پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور ارائه شد.

 

در این گزارش با اشاره به آمار رسمی منتشر شده توسط یکی از پایگاه‌های معتبر علم‌سنجی پیرامون کسب رتبه اول تولید علم در منطقه خاورمیانه توسط ایران، ضمن تقدیر از محققان و دانشمندان کشورمان، بر زمینه‌سازی و حمایت از این روند تاکید شد.

 

همچنین دکتر قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کسب رتبه اول در تولید داروهای با پایه زیستی توسط ایران در قاره آسیا گفت:‌ این داروها که از طریق ایجاد تغییر در کارکرد میکروارگانیسم‌ها و تبدیل خروجی آنها از مواد سمی و مضر به مواد مفید و دارویی تولید می‌شوند، جزو ‌داروهای دارای فناوری بالا هستند.

 

وی افزود:‌ در قاره آسیا، تنها کشورهای چین و هند توانسته‌اند به تولید این داروها نزدیک شوند و محققان ما با همه سختی‌ها و عبور از تحریم‌ها وارد این حوزه شدند و به خوبی از پس کار برآمدند.

 

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در یک مناقصه بین‌المللی در کشور روسیه در زمینه زیست فناوری، متخصصان کشورمان با ارائه کار با کیفیت و با قیمت مناسب برنده شده‌اند که این موضوع شگفتی سایر شرکت‌کنندگان را موجب شده است.

 

وی گفت:‌ به‌دنبال این موفقیت، ‌کشورهایی مانند روسیه سفید نیز خواهان همکاری با کشورمان در این زمینه شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، ‌رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز گفت:‌ باید روند پیشرفت‌های علمی کشور، که علی‌رغم همه دشمنی ها هر روز در حال سرعت گرفتن است برای مردم به خوبی تشریح شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ‌با توجه به این نکته که بسیاری از دستاوردهای علمی و فناوری قابل انتشار عمومی نیست، اما همین بخش‌هایی که منتشر شده حاکی از سرعت پیشرفت علمی در کشور است.

 

وی همچنین با ذکر خاطره‌ای از شهید تهرانی‌مقدم در خصوص سختی‌های انتقال فناوری‌های پیشرفته به کشور، یاد وی و سایر تلاش‌گران عرصه بومی‌سازی علم و فناوری در کشور را گرامی داشت.

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.