رتبه ایران در تولید کاشی و سرامیک/ ایجاد آزمایشگاه لعاب و سرامیک

۱۹م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس فلاح زاده در سومین اجلاس سراسری کانون های دانش و صنعت با بیان اینکه ایران ۴٫۲ تولید کاشی و سرامیک دنیا را تولید می کند، گفت: در حال حاضر ایران ۴۷۵ متر مربع کاشی و سرامیک در کشور تولید می کند.

رئیس کانون کاشی و لعاب و سرامیک با اشاره به ظرفیت استان یزد در تولید کاشی و سرامیک اظهار داشت: در استان یزد بالغ بر ۲۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک ایران را تولید می کند.

وی چین، برزیل و هند را رتبه های اول تا سوم دنیا در زمینه تولید کاشی و سرامیک دانست و ادامه داد: ایران در این زمینه رتبه چهارم را دارد.

فلاح زاده ظرفیت نصب شده تولید کاشی و سرامیک در ایران را ۶۰۰ میلیون متر مربع دانست و اضافه کرد: در سال قبل توانستیم ۷۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک به سایر کشورها صادر کنیم.

استاندار یزد با بیان اینکه کشورهای آمریکا، عربستان، آلمان، کره جنوبی و عراق به ترتیب بزرگ ترین واردکننده کاشی و سرامیک در دنیا می باشند، یادآور شد: با تدبیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کانون هماهنگی کاشی و سرامیک در کشور ایجاد شد که مسئولیت این کانون به استان یزد واگذار شده است.

رئیس کانون کاشی و لعاب و سرامیک استفاده از فناوری های نوین، تکمیل چرخه نوآوری، ایجاد توان رقابتی و صادراتی را از مهمترین برنامه های این کانون نام برد و تصریح کرد: با ایجاد کارگروه های ۹ گانه در این کانون برنامه هایی را در زمینه توسعه این فناوری در کشور در دستور کار قرار دادیم.

وی همچنین از همکاری ایران با ایتالیا خبر داد و اضافه کرد: در سال قبل تفاهم نامه همکاری میان ایران و ایتالیا به امضا رسید که طی آن مقرر شد آزمایشگاهی برای طراحی و کنترل کیفیت سرامیک در ایران ایجاد شود.

فلاح زاده با بیان اینکه در حال حاضر شرکت مشترک این دو کشور شکل گرفته است، افزود: با ایجاد این شرکت اقدامات اساسی برای راه‌اندازی این آزمایشگاه مرکزی انجام خواهد شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.