رتبه تورم ایران در بین ۱۸۴کشور

۴ م دیماه ،

صندوق بین المللی پول با رده بندی ۱۸۴ کشور جهان از نظر میزان تورم، بلاروس را با تورم ۶۰ درصدی در رتبه اول و ایران را با تورم ۲۵٫۲ درصدی در رتبه چهارم قرار داد.

به گزارش ممتازنیوز   صندوق بین المللی پول در گزارشی ۱۸۴ کشور جهان از نظر میزان تورم برآوردی در سال جاری میلادی را مورد مقایسه قرار داده است. 
 
بر اساس این گزارش نرخ تورم ایران در سال جاری میلادی به ۲۵٫۲ درصد می رسد و این کشور در رتبه چهارم جهان از نظر سطح تورم خود قرار می گیرد. 
 
بالاترین نرخ تورم در جهان مربوط به بلاروس اعلام شده است. این کشور با نرخ تورم ۶۰٫۱۸ درصدی در صدر این رده بندی قرار گرفته است. کشور تازه تاسیس سودان جنوبی با نرخ تورم ۵۴٫۸۳ درصدی در رتبه دوم و کشور سودان با تورم ۲۸٫۶۱ درصدی در رتبه سوم قرار گرفته اند. 
 
ونزوئلا با تورم ۲۳٫۲۵ درصدی پس از ایران در رتبه پنجم و اتیوپی با ۲۲٫۹۴ درصد، مالاوی با ۱۷٫۷۱ درصد، تانزانیا با ۱۵٫۶۴ درصد، یمن با ۱۴٫۹۵ درصد و گینه با ۱۴٫۶۸ درصد به ترتیب در رتبه های ششم تا دهم قرار گرفته اند. 
 
آمار صندوق بین المللی پول نشان می دهد ۲۴ کشور با نرخ تورم ۲ رقمی در سال ۲۰۱۲ روبرو می باشند. 
 
کمترین نرخ تورم نیز در این رده بندی به سوئیس مربوط می گردد. نرخ تورم سوئیس در سال ۲۰۱۲ بالغ بر منفی ۰٫۵ درصد برآورد شده است. کشورهای اروپایی دیگر نیز که با بحران مالی روبرو می باشند به سبب کاهش مصرف نرخ تورم پایینی در این سال دارند. نرخ تورم یونان ۰٫۹۳۸ درصد، اسپانیا ۲٫۴۴ درصد، سوئد ۱٫۴۱ درصد، فرانسه ۱٫۹۲ درصد، آلمان ۲٫۱۵ درصد، ایتالیا ۳٫۰۱ درصد و انگلیس ۲٫۷۳ درصد اعلام شده است. نرخ تورم آمریکا نیز در این گزارش ۱٫۹۶ درصد برآورد شده است. 
 
میزان تورم برآوردی در بعضی کشورهای دیگر عبارت است از: ترکیه ۸٫۷ درصد، هند ۱۰٫۲۵ درصد، مصر ۸٫۶ درصد، برزیل ۵٫۲ درصد، لبنان ۶٫۵ درصد، افغانستان ۶٫۶ درصد، ژاپن ۰٫۰۴۲ درصد، کویت ۴٫۲۹ درصد، اردن ۴٫۵ درصد، و عربستان ۴٫۹۷ درصد. 
 
جدول کامل تورم در ۱۸۴ کشور دنیا به شرح زیر است:







sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.