رتبه دوم زیربنای واحدهای مسکونی روستایی در کشور، از آن اصفهان است

‘محمدرضا قاسمی’روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمینه متوسط زیربنای واحدهای مسکونی در روستاها، استان یزد با متوسط زیربنای ۱۲۴ مترمربع در رتبه نخست و بعد از آن اصفهان با متوسط ۱۲۱ مترمربع و در رتبه سوم استان چهارمحال و بختیاری با متوسط ۱۱۵ مترمربع قرار دارد.

به گفته وی، متوسط مساحت زیربنای واحدهای مسکونی معمولی در روستاها در کل کشور ۸۹ مترمربع است و استان سیستان و بلوچستان با متوسط زیربنای ۶۳ مترمربع کمترین میزان زیربنا را دارد.

قاسمی گفت: در طرح سرشماری نفوس و مسکن خانوار که از دوم تا ۲۲ آبان ماه سال گذشته اجرا شد،جمعیت استان اصفهان، چهار میلیون و ۸۷۹ هزار و ۳۱۲ نفر در قالب یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۸۲۶ خانوار اعلام شد.

وی اضافه کرد: سهم جمعیت استان اصفهان از جمعیت کشور ۴۹/۶ درصد است و در رتبه سوم بعد از استانهای تهران با ۲۱/۱۶ درصد و استان خراسان رضوی با ۹۸/۷ درصد قرار دارد.

به گفته وی ،از میان ۳۱ استان کشور، استان ایلام با ۷۴/۰ درصد کمترین سهم را در جمعیت کشور دارد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: متوسط رشد سالانه جمعیت در سال های ۸۵ تا ۹۰ در اصفهان ۳۷/۱ درصد و در کل کشور ۲۹/۱ درصد بوده است.

وی افزود: استان بوشهر با ۱۱/۳ درصد بیشترین رشد سالانه جمعیت در پنج سال اخیر را در کل کشور داشته است.

به گفته وی، آخرین سرشماری نشان می دهد که استان اصفهان در بسیاری از عوامل، جزو سه استان اول کشور است.

قاسمی اظهار داشت: تاکنون۲۰ درصد اطلاعات سرشماری استخراج و منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ نخستین سرشماری با فاصله پنج سال بود.

قبل از سال ۱۳۸۵ این سرشماری هر ۱۰ سال یکبار صورت می‌گرفت اما در دوره دولت نهم به دستور رئیس جمهوری به پنج سال تغییر کرد.

ت/۷۱۴۳/۱۰۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۱۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.