رتبه پنجم برای ایران

جام جم آنلاین: بررسی سوانح ۱۹۲ کشور جهان توسط سازمان بین المللی سلامت نشان داد که ایران پنجمین کشور از نظر شمار مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای دنیاست .

تصادفات جاده‌ای در کشورهای مختلف دنیا یکی از عوامل مرگ و میر جوانان است .  بر طبق گزارش سازمان بین المللی سلامت در سال ۲۰۱۲ میلادی-از اوت ۲۰۱۱ تا اوت ۲۰۱۲ میلادی – کشور نامیبیا بیشترین شمار قربانیان را در تصادفات جاده ای داشته است .

 در سال مورد بررسی شمار قربانیان سوانح جاده ای در کشور نامیبیا برابر با ۵۳٫۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

در این مطالعه که ۱۹۲ کشور دنیا مورد بررسی قرار گرفته اند ۲۵ کشور در رده کشورهای دارای بیشترین شمار تلفات منجر به مرگ قرار گرفته اند که جاده‌های انها خطر ناک توصیف شده است .

این سازمان در مورد دلیل تصادفات در جاده‌ها نوشته است: پایین بودن کیفیت ساخت جاده ها ، پیر بودن رانندگان و یا بی تجربه بودن انها ، نا کافی بودن اطلاع رسانی در مورد نحوه رانندگی در مسیرهای طولانی و بی احتیاطی اصلی ترین عوامل حوادث جاده ای در دنیا هستند .

این سازمان اعلام کرد کشورهایی که مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در انها بیشتر از ۳۱٫۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است در مرحله خطر قرار دارند و در ماین کشورهای پر خطر دنیا ایران جایگاه پنجم را دارد . در سال گذشته امار تصادفات جاده ای منجر به مرگ در کشور ایران برابر با ۴۳٫۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است .

کم حادثه ترین جاده ها کدامند

طبق گزارش سازمان بین المللی سلامت در سال گذشته کمترین شمار حوادث جاده ای منجر به مرگ در کشور مالدیو اتفاق افتاد چرا که نسبت جمعیت و میزان طول جاده های این کشور نیز به نسبت کمتر بوده است.

به گزارش تین نیوز،در سال گذشته تنها ۲٫۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان مالدیو در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند .

 کشور مالت هم با داشتن رکورد ۳٫۱ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در جایگاه دوم دنیا از نظر سلامت در سفرهای جاده ای قرار گرفته است .

ژاپن از نظر سلامت در سفرهای جاده ای در جایگاه چهارم است و در سال گذشته تنها ۳٫۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سفرهای جاده ای از بین رفتند .

فرانسه و نپال و استرالیا و نروز و انگلیس به همراه دیگر کشورهای اروپای غربی دارای کمترین میزان تلفات جاده ای هستند .

 در این رده که رده کم حادثه ترین جاده های دنیا نام دارد ۶۶ کشور جای گرفته است که شمار تصادفات منجر به مرگ در آنها کمتر از ۱٫۵ تصادف به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است .

تعداد تصادفات منجر به مرگ در جاده های آمریکا ۱۳٫۶ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است و در رده جاده های کم خطر جای ندارد. (پایگاه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.