رتبه ۱۷ اقتصاد ایران در جهان

۲۴ آبان ،

خبرگزاری فارس: بها اقتصاد جهانی با تحریم ایران افزایش یافت

بینا- وزیر اقتصاد در اجلاس اسکاپ در تهران گفت: بها اقتصاد جهانی با تحریم ایران افزایش یافت.
سیدشمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه اجلاس وزیران کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد (اسکاپ) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحریم ایران شرایط دشواری را برای کشورهای صنعتی ایجاد کرده است.
وی افزود: فروش نفت ایران در این مدت کاهش یافته و مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کاهش فروش نفت به کشورهای تحریم کننده در دستور کار دارد که با این اقدام بی‌ثباتی در بازارها افزایش یافته و رشد قیمت مواد غذایی را در دنیا به وجود آورده و سبب کاهش قدرت خرید مردم جهان خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و حاویی تصریح کرد: ایران حاوی اقتصاد بزرگی با ظرفیت‌های فراوان است، به طوری که ایران براساس گزارش تفسیری‌های نهادهای بین‌المللی هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است.
وی ادامه داد: همه این مسائل سبب می‌شود، تا ایران در آسیا و اقیانوسیه و اسکاپ نقش مناسبی داشته باشد و کشورها براساس درجه استقلال و همکاری با ایران می‌پردازند.
وزیر امور اقتصادی و حاویی با اشاره به اهمیت اجلاس اسکاپ گفت: نسبت اجلاس و حضور معاون دبیرکل سازمان ملل متحد حکایت از وجود جذابیت‌های اقتصادی می‌کند و به نظر می‌رسد، تحریم‌ها برای سایر کشورها دردسرساز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: جهان به مرحله‌ای رسیده که نیازمند همکاری بین‌المللی است و برگزاری این نوع اجلاس با موضوع مشارکت بخش عمومی و خصوصی بسیاری از طرح‌های زیرساختی اثر چندجانبه دارد؛ مشارکت بخش عمومی و خصوصی می‌تواند مزیت‌های مناسبی برای کشورها به وجود آورده و کشورهای عضو باید در این زمینه با همدیگر همکاری داشته باشند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.