رتبه ۹ ایران در نانوفناوری در میان کشورهای اسلامی

این مطلب در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید مهدی رضایت در نشست خبری امروز یکشنبه با بیان اینکه در حوزه نانو فناوری حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموخته و یا در حال دفاع از پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد در حوزه نانو فناور وجود دارد،‌ افزود: علاوه بر این حدود ۲ هزار نفر دانش آموخته دوره دکتری و یا مراحل دفاع از پایان نامه خود را انجام می دهند.

دبیر کمیته نانو فناوری کارگروه برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم تعداد دانشگاه های فعال در حوزه نانو را ۳۰ دانشگاه ذکر نمود و اظهار داشت: این دانشگاه ها در رشته های نانوبیوتکنولوژی، نانو الکترونیک، نانو شیمی، فیزیک محاسباتی و نانو پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

وی با اشاره به پذیرش هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته های تخصصی مرتبط با حوزه فناوری نانو، یادآور شد: ۱۴ دانشگاه اقدام به ایجاد رشته های دکتری تخصصی نانوفناوری نموده اند که در حال حاضر ۲۰۰ دانشجو در این مقطع مشغول به تحصیل می باشند.

به گفته رضایت در مجموع ۱۳ هزار دانش آموخته در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

رتبه ایران در نانو

دبیر منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو به رتبه ایران در حوزه نانو فناوری پرداخت و خاطر نشان نمود: تا ماه ۱۰ میلادی سال ۲۰۱۲ ایران با بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مقاله رتبه ۹ را در دنیا کسب نموده است.

وی با بیان اینکه ایران ۵۰ درصد تولید علم نانو فناوری در جهان اسلام را بر عهده دارد، اضافه نمود: در کمیته نانو فناوری تلاش می گردد تا تحقیقات دانشجویان به سمت تولید علم و ثروت هدایت شود ضمن اینکه به منظور توسعه این فناوری در کشور اقدام به بازنگری رشته های موجود در این حوزه شد.

راه اندازی رشته تازه در نانوتکنولو‍ژی

رضایت از راه اندازی رشته تازه در حوزه نانو فناوری خبر داد و در این باره توضیح داد: با پیشنهاد دانشگاه ارومیه رشته کارشناسی ارشد میکرونانوالکترومیکانیک مصوب و اولین مجوز نیز به این دانشگاه اعطا شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.