رجایی: اصلاح قانون انتخابات، شورای نگهبان را محدود نمی‌کند/اگر قانون اصلاح نشود مشکلات انتخابات‌های قبل تکرار می‌شود

این خبر دڕ تاریخ ۳۰ آبان به نقل از منبع ذکر شده، دڕ پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دڕ گفت و گو با خبرآنلاین دڕبارهٔ اصلاح بعضی مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: دڕ دوره های قبل انتخابات ثابت شده که قانون انتخابات ضعف هایی دارد و این ضعف ها سبب می گردد دڕ واقع مشکلاتی که ما دڕ دوره های قبل داشتیم باز هم امکان اجرا و تکرار آن وجود داشته باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب دڕ مجلس افزود: بر همین اساس لازم بود که دڕ قانون اصلاحات ساختاری را ایجاد کنیم و این طرحی که تهیه شده بخشی از این مسائل را برطرف می کند.
وی دڕبارهٔ ضعف های موجود دڕ قانون کنونی انتخابات تصریح کرد: یکی از ضعف های موجود این است شرایط بسیار ابتدایی برای ثبت نام نامزدها دڕ قانون تعریف شده و بر همین اساس معمولا اشخاص بسیاری برای حضور دڕ انتخابات ثبت نام می کردند و چون شرایط لازم را نداشتند رد صلاحیت می شدند و این موضوع بازتاب خوبی دڕ جامعه جهانی نداشت و اعلام می شد که دڕ ایران مشکلات ردصلاحیت ها همیشه وجود دارد دڕ صورتی که این رد صلاحیت ها ربطی به مسائل سیاسی و غیر سیاسی نداشته است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: نکته دیگر دڕ زمینه اصلاح قانون انتخابات این است که امروز ما دنبال این هستیم که جامعه دانش بنیان را شکل بدهیم و دڕ همین راستا سطح سواد برای نامزدی ریاست جمهوری یک شاخصه می تواند باشد این موضوع نیز باید دڕ قانون اصلاح می شد.
وی دڕبارهٔ این که گفته می گردد با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان دڕ این زمینه محدود می گردد، گفت: تمام مسائلی که دڕ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است نافی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نیست و این طرح تنها مشکلات را برطرف می کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی همچنین اظهار امیدواری کرد این قانون به زودی دڕ مجلس نهایی شود تا بتوان آن را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مورد استفاده قرار داد.
/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.