رحمانی: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در سراسرکشور بر غنای فرهنگی نوروز افزوده است

۱فروردین ۱۳،

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی استان ها و اقوام مختلف در سراسر کشور بر غنای فرهنگی و هنری نوروز افزوده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رضا رحمانی در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی نوروزی محوطه مسجد کبود تبریز افزود: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های صنایع دستی و آثار هنری سنتی می توان کارکردهای فرهنگی نوروز را توسعه داد.

رحمانی با اشاره به تنوع بالای رشته‌های مختلف صنایع دستی کشورمان، این رشته ها را علاوه بر بعد فرهنگی، صنعتی موثر در امر اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: حفظ و توسعه صنایع دستی فاخر، به اشتغال و درآمد شاغلان این عرصه کمک های قابل توجهی می کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۲ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی، یادآور شد: صنایع دستی با توجه به ویژگی‌های شغل‌آفرینی آسان و پایدار و کم هزینه، ظرفیت بالایی برای تحقق این شعار در بعد توانمندی اقتصادی و خودکفایی دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، توسعه صنایع دستی را زمینه ساز ایجاد مشاغل مختلف دانست و گفت: با پرداخت هرچه بیشتر به صنایع دستی و رونق فرصت های کسب و کار گام مهمی در جهت تحقق منویات و سفارش‌های رهبر معظم انقلاب برداشته خواهد شد.

رحمانی، فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی را در زمینه آموزش رشته های مختلف صنایع دستی موثر در اشتغال و توسعه این صنعت ارزیابی کرد و گفت: آذربایجان شرقی دارای سابقه و تجربه قابل توجهی در امر تولید صنایع دستی مختلف است که تلاش دست اندرکاران اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در توسعه آنها بسیار موثر بوده است.

وی به برگزاری موفق نمایشگاه های صنایع دستی در استان اشاره کرده و خاطرنشان کرد: فراگیری حرفه و مهارت در صنایع دستی یکی از نیازهای هر منطقه به شمار می رود که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توانسته در راستای آموزش رایگان و ایجاد بستر مناسب برای بالفعل کردن استعدادهای بالقوه این صنایع به خوبی عمل کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.