رحمتی: نقش بازیکنان فوتبال با تشکیل اتحادیه پررنگ تر خواهد شد

وی روز یکشنبه در حاشیه نخستین نشست و اعلام موجودیت اتحادیه بازیکنان فوتبال کشور به خبرنگار ایرنا گفت: من

دوسال پیش در این خصوص با برخی از بزرگان فوتبال صحبت کردم و گفتم تشکیل چنین نهادی می تواند به فوتبال ایران کمک کند.

دروازه بان استقلال از اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران به خاطر اقدام برای تشکیل چنین اتحادیه ای تشکر کرد و گفت: اکثر فوتبالیست ها از شرایط کنونی که بر این رشته حاکم است ناراضی هستند و مطمئن باشید تمامی بازیکنان تیم ملی علاقه مند هستند در این جلسه حضور داشته باشند.

رحمتی تاکید کرد: اگر این اتحادیه شروع به کار کند و همه با هم متحد باشیم و از تصمیمات آن تبعیت کنیم، خواهیم توانست در بسیاری از تصمیم گیری های فوتبال کشور نقش ایفا کنیم.

وی اطمینان داد که نشست بعدی اتحادیه بازیکنان فوتبال با تعداد بیشتری ازبازیکنان تشکیل خوهد شد.

اتحادیه بازیکنان فوتبال کشور صبح یکشنبه با حضور کلیه کاپیتان‌های لیگ برتری و کاپیتان‌های تیم‌های دسته اول فوتبال به طور رسمی اعلام موجودیت خواهد کرد.

هدف از تشکیل این اتحادیه ، دفاع از حقوق بازیکنان فوتبال ، برخورد با سوءاستفاده دلالان و رعایت اصول حرفه ای در قرارداد بازیکنان فوتبال عنوان شده است.

پیش نویس اساسنامه این اتحادیه تنظیم شده ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است. قرار است این اساسنامه با دستورالعمل های فیفا همخوانی داشته باشد.

پس از این نهاد، اتحادیه داوران و مربیان فوتبال نیز تشکیل خواهد شد.

تشکیل اتحادیه بازیکنان، مربیان و داوران در راستای قوانین و مقررات AFC و فیفا است. بازیکنان، داوران و مربیان می‌توانند نماینده تشکل‌های خود را از همین اتحادیه‌ها انتخاب کنند.

۹۱۱۸** ۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۹۰۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.