رحیمی: ایران درجایگاه هفدهم جهانی تولید علم پزشکی

تهران / واحد رکزی خبر / مکتوب /۰۷/۲۴
معاون اول رئیس جمهور گفت : جمهوری اسلامی ایران در تولید علم پزشکی در جایگاه هفدهم جهان قرار دارد که جایگاه بالایی است.
به گزارش خبرنگار ما،محمدرضا رحیمی در همایش بزرگ دست اندرکاران نظام سلامت افزود:بر اساس یکی از معتبرترین مراکز علم‌سنجی اگر در ارائه مقالات در علوم با روند کنونی پیش برویم در سال ۲۰۲۴ رتبه نخست خاورمیانه را خواهیم داشت.
وی سلامت را از مهمترین اولویت‌های مورد توجه دولت دانست و اضافه کرد : توجه ویژه به سلامت مبتنی بر آموزه‌های دینی ما نیز هست و با پیشرفت در این عرصه توانسته‌ایم امنیت مناسبی را در کشور مستقر کنیم که باید از تلاشگران این عرصه قدردانی کرد.
رحیمی گفت : در موضوع سلامت با گسترش بیمه‌ها و طرح موفق پزشک خانواده خدمات قابل توجهی ارایه شده است و هر روز کارآمدتر می شود.
وی افزود : هرچند از نظر علمی تعداد دانشجویان وزارت بهداشت در مقایسه با دیگر رشته‌ها محدودتر است اما ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور مربوط به این وزارتخانه است.
رحیمی گفت: کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه در حوزه پزشکی و سلامت بوده است بطوری که قبل از انقلاب پزشکان خارجی در کشور فعالیت داشتند اما امروز بیش از ۵۰ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی ،‌ منابع انسانی بخش سلامت را بطور کامل تامین می‌کند.
وی با اشاره به توسعه شاخص‌های سلامت در کشور افزود: میزان امید به زندگی در سال ۵۴، پنجاه و نه سال بود اما اکنون به ۷۴/۹ در زنان و ۷۲/۶ در مردان رسیده است.


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.