رحیمی: صاحبان سروصداهای زیاد در کشور منافع‌شان را در خطر دیده‌اند

می‌بینیم فردی که ادعای دفاع از مظلومان دارد و پرچم مبارزه با فساد را در دست گرفته است، ۳۱ واحد آپارتمان دارد. معلوم است که دروغ می‌گوید و وقتی هم برخوردی می‌شود، سر و صدا به پا می‌کند.

معاون اول رییس‌جمهور با انتقاد از مخالفان طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: کسانی که در مورد طرح پزشک خانواده مخالفت‌هایی می‌کنند، یا عظمت طرح را متوجه نشده‌اند یا درآمد آنها در خطر است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح ملی پزشک خانواده در استان فارس با تشکر از دست‌اندرکاران اجرای این طرح گفت: امروز شاهد افتتاح یک طرح بزرگ و ملی به نام پزشک خانواده در استان فارس هستیم و این استان در اجرای این طرح پیشتاز است. اجرای این طرح در همه استان‌های کشور آغاز شده است ولی هیچکدام آغاز شکوهمندی مانند استان فارس نداشتند.

وی با بیان اینکه “اجرای طرح پزشک خانواده، نمایش همدلی و خدمتگزاری در ماه عظیم شعبان است”، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و این ماه، ماه میهمانی خدا و پاک کردن گناهان است.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه، صرفه‌جویی در هزینه درمان و تامین آسایش برای مردم را از جمله موارد با اهمیت و مزایای طرح پزشک خانواده برشمرد و افزود: با اجرای این طرح، مردم در زمینه بهداشت از سرگردانی نجات پیدا می‌کنند. طبیعی است که این کار بزرگ مخالفانی هم داشته باشد. کسانی که ممکن است گرفتار جهل باشند یا منافع آنها با اجرای این طرح در خطر بیفتد. این فرمول همه‌جا صادق است؛ مثلا وقتی وارد میدان مبارزه با فسادی می‌شویم، عده‌ای سروصدایشان در می‌آید و درصدد برمی‌آیند که پرچم مبارزه با فساد را بخوابانند و از حالت اهتزاز خارج کنند.

رحیمی اضافه کرد: ‌در قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها دیدیم که عده‌ای به چه میزان سروصدا کردند و بعد از اجرای طرح، آنها تسلیم شدند و علم‌های ناسازگاری را بر زمین انداختند.

وی با بیان اینکه “این دولت مجری طرح‌های بزرگ است”، اظهار کرد: در واقع این دولت خطرپذیر است؛ گرچه در راستای اجرای این طرح‌های بزرگ تهمت‌های زیادی نیز به آن زده شد.

رحیمی از عملکرد و محتوای برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها انتقاد کرد و گفت: محتوای برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها در راستای دمیدن ناامیدی و ناامیدکردن مردم است.

معمولا صاحبان سر و صدای زیاد در کشور، در هر صنف و گروهی، بی‌جهت این کار را می‌کنند و کم اتفاق می‌افتد که سر و صدای آنها از موضع دفاع از حق باشد و این افراد وقتی منافعشان به خطر می‌افتد اقدام به ایجاد سر و صدای زیاد می‌کنند. می‌بینیم فردی که ادعای دفاع از مظلومان دارد و پرچم مبارزه با فساد را در دست گرفته است، ۳۱ واحد آپارتمان دارد. معلوم است که دروغ می‌گوید و وقتی هم برخوردی می‌شود، سر و صدا به پا می‌کند.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فواید و مزایای مسکن مهر اظهار کرد:‌ اگر مسکن مهر نبود، شاهد یک تورم غیرقابل‌قبول در بخش مسکن بودیم. اکنون شش هزار انبوه‌ساز در کشور مشغول به فعالیت در زمینه مسکن مهر هستند و تعدادی از جوانان ما از این طریق مسکن‌دار شدند.

وی همچنین، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه بهداشت و سلامت مردم گفت: اکنون شاهد بالا رفتن سن امید به زندگی از ۵۰ به ۷۲ سال هستیم و در آینده ان‌شاءالله تا مرز ۷۸ سال خواهد رسید. شاخص‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما شکوهمند و عزت‌آفرین است و شان این مردم آنقدر بالاست که هرچه خدمت کنیم باز هم عقب هستیم.

رحیمی با انتقاد از مخالفان طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: کسانی که در مورد طرح پزشک خانواده مخالفت‌هایی می‌کنند، یا عظمت طرح را متوجه نشده‌اند یا درآمد آنها در خطر است.

وی با بیان اینکه “ما مسئولیت داریم نوکری مردم را بکنیم و امام (ره) و مقام معظم رهبری به صورت مداوم سفارش این موضوع را کرده‌اند”، ادامه داد: هرچه خدمت بیشتری صورت بگیرد، شان خدمتگزار نیز بیشتر است. نوکران مردم به منافع مردم و عموم ملت می‌اندیشند، نه منافع گروه اندکی و این گروه اندک هرجا منافع‌شان به خطر می‌افتد سر و صدا می‌کنند و معمولا صاحبان سر و صدای زیاد در کشور، در هر صنف و گروهی، بی‌جهت این کار را می‌کنند و کم اتفاق می‌افتد که سر و صدای آنها از موضع دفاع از حق باشد و این افراد وقتی منافعشان به خطر می‌افتد اقدام به ایجاد سر و صدای زیاد می‌کنند. می‌بینیم فردی که ادعای دفاع از مظلومان دارد و پرچم مبارزه با فساد را در دست گرفته است، ۳۱ واحد آپارتمان دارد. معلوم است که دروغ می‌گوید و وقتی هم برخوردی می‌شود، سر و صدا به پا می‌کند.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه، به عزم وزارت بهداشت برای احیای طب ایرانی و طرحی که در این زمینه در دستور کار است اشاره کرد و گفت: وزیر بهداشت در این زمینه به یکی از اساتید درجه یک کشور حکم داده است که طب ایرانی را در کنار طب مدرن قرار دهند و پیگیری کنند. باید همه دست به دست هم دهیم تا طرح پزشک خانواده را رونق دهیم.

رحیمی همچنین درباره عملکرد دستجردی ـ وزیر بهداشت ـ اظهار کرد: بعد از انقلاب هیچ وزیر خانمی در دولت‌ها نداشتیم و تنها دولتی که یک وزیر خانم و یک نماینده شایسته از خانم‌ها در کابینه‌اش قرار داد این دولت بود و در واقع باید به حق گفت که خانم دستجردی از موفق‌ترین و برجسته‌ترین وزرای دولت هستند. در هیچ دولتی کارهای بهداشتی و درمانی اینقدر سریع پیش نرفته است؛ البته تمام مسئولان و وزرای گذشته خدمت کرده‌اند ولی خانم دستجردی در صف اول قرار دارد. یکی از کارهای بزرگ در زمان ایشان، همین طرح ملی پزشک خانواده و راه‌اندازی سازمانی به نام سازمان طب ایرانی است و تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی با کمک خانم دکتر سلطان‌خواه ـ معاون علمی رییس‌جمهور ـ انجام شده است.

وی افزود: خانم دکتر دستجردی از خود شایستگی به نمایش گذاشتند که هیچ‌کس نتوانست ایراد بگیرد و به دلیل این شایستگی، جزو وزرایی بود که رای اعتماد بالایی از مجلس گرفت. امیدوارم با پرچمی که ایشان در دست گرفتند و با تلاش دیگر مسئولان، به زودی شاهد اجرای این طرح در اقصی‌نقاط کشور باشیم و این طرح منشاء خیر و برکت در کشور باشد و از خرج هزینه‌های بیهوده برای درمان جلوگیری کند.

در این مراسم، دستجردی ـ وزیر بهداشت و درمان، عمادی ـ معاون وزیر کار، تعاون و تامین اجتماعی، استاندار فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و چند تن از مقامات محلی این استان سخنرانی کردند. تمبر یادبود این مراسم نیز ابطال شد و به صورت ویدئو کنفرانس با هفت شهرستان این استان و همچنین دانشگاه جهرم ارتباط برقرار و بیمارستان امام هادی در شهرستان فراشبند استان فارس افتتاح شد.

عده‌‌ای از مردم که در بیرون از تالار حافظ حضور داشتند در پایان این مراسم، شعارهایی در حمایت از دولت و استاندار فارس سر دادند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.