رحیمی بر لزوم گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و مغولستان تاکید کرد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ ‘محمدرضا رحیمی’ شامگاه شنبه در دیدار ‘البگد رج تساخیا’ رییس جمهور مغولستان با بیان اینکه درهای دوستی جمهوری اسلامی ایران به روی مغولستان باز است گفت: ایران آمادگی دارد روابط خود را در تمامی بخش ها با مغولستان افزایش دهد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: قدرتهای حاکم بر جهان در صدد هجوم بر فرهنگ کشورهای دارای تمدن هستند که در این میان لازم است کشورهای دارای فرهنگ غنی، در مقابل هجوم و شبیخون غرب ایستادگی کرده و در جهت صیانت از فرهنگ خود تلاش کنند.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است خاطرنشان کرد: اگر ۱۲۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد با یکدیگر اتحاد و ارتباطات گسترده داشته باشند، هجمه های قدرتهای بزرگ در مسائل مختلف بی تاثیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه قدرتهای سلطه گر نمی خواهند هیچ ملتی جز خودشان به پیشرفت و ترقی دست پیدا کند افزود: اعضای جنبش عدم تعهد باید در تمامی بخش ها روابط خود را ارتقاء داده و با اتکاء به یکدیگر در برابر زیاده طلبی قدرت های بزرگ بایستند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای فراوان کشورمان در بخش های مختلفی علمی و تکنولوژی خاطرنشان کرد: ملت ایران با تکیه بر توان خود در مقابل تحریم ها و توطئه های دشمنان ایستاده است و خودکفایی ملت ایران می تواند الگویی برای سایر ملت های استقلال طلب باشد.

رییس جمهور مغولستان نیز در این ملاقات با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب گفت: دانش و تسلط بسیار عالی ایشان در زمینه های مختلف و بویژه فرهنگ و تاریخ بی نظیر بود.

‘البگد رج تساخیا’ همچنین با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، خواستار تقویت روابط تهران- اولان باتور در زمینه های مختلف شد.

وی از برنامه ریزی کشورش در جهت ارتقاء فرهنگ و جلوگیری از هجوم و توطئه های فرهنگی دشمنان خبر داد و بر لزوم گسترش روابط و همکاری های فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

**شبد** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۰۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.