رحیمی جهان آبادی: حادثه ترور شهید فخری‌زاده به دعوای داخلی تبدیل نشود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسخ قاطع و اثرگذار ایران به حادثه ترور شهید فخری زاده در عین حال تاکید کرد که باید هوشیار باشیم که این حادثه به دعوای داخلی تبدیل نشود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ترور شهید فخری زاده اظهار کرد: عملیات‌های تروریستی معمولا یک هدفش ایجاد جنگ روانی برای گروه هدف است. آسیبی که دشمنان و رژیم صهیونیستی چه در شهادت سردار سلیمانی و چه در به شهادت رساندن معاون وزیر دفاع به ما وارد کردند ضربه‌های امنیتی، سیاسی و روحی و روانی زیادی برای ما ایجاد کرد ولی آسیب واقعی وقتی است که به جای بررسی دقیق حوادث و شناختن ضعف و آسیب های خود و تمرکز بر دشمنان، آن را به دعوای داخلی تبدیل کنیم و ارکان قدرت را تضعیف کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما جنگ های سختی با سرویس‌های امنیتی دنیا داشتیم و تمام قدرت های بزرگ جهان علیه ما کار می‌کنند و به دنبال آسیب زدن به ما هستند. سازمان های امنیتی و اطلاعاتی ما از پس این مسائل و مشکلات بر آمده‌اند، البته حتما مشکلاتی هم وجود دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس یادآور شد: حادثه تروریستی اخیر که شهید فخری زاده در آن مورد هدف قرار گرفته را به چند شیوه می‌توان نگاه کرد؛ نگاه اول این است که ما آسیب و ضعف خود را بشناسیم تا این وقایع تکرار نشود. نگاه دوم این است که بر این موضوع تمرکز کنیم که چه پاسخی، در چه سطحی و چه زمانی به دشمن بدهیم که این اقدام آنها بدون پاسخ نماند اما یک نگاه نادرست هم وجود دارد و آن این است که این اتفاق را موجبات آسیب زدن به خود قرار دهیم و وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، دولت، سپاه، مجلس یا هر رکن دیگری از حاکمیت را هدف قرار دهیم که قطعا رژیم صهیونسیتی این را مدنظر دارد.

رحیمی جهان آبادی افزود: دشمنان ما به دنبال این هستند که ما را وارد چالش اساسی در عرصه بین‌المللی کنند و اگر بتوانند جنگ را دامن بزنند و فرصت حل مشکلات را از ما بگیرند اما هدف دیگر آنها ایجاد جنگ داخلی است تا نیروهای دلسوز واقعی را دلسرد کنند و به حاشیه برانند. ما باید هوشیار باشیم و با دقت و ظرافت موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و در عین حال ضربه قدرتمند خود را به صورت قاطع و اثرگذار به دشمن وارد کنیم تا دشمن بداند اقدامات آنها بدون پاسخ نمی‌ماند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.