رخوت نوروزی بر پیکره بازار موبایل

۱۸فروردین۱۳، اولین روزهای سال در حالی آغاز شد که قیمت ارز روند کاهشی یافت. بر این اساس اگرچه انتظار می‌رفت که قیمت گوشی هم همانند سایر کالاها با افت همراه شود، اما این اتفاق نیفتاد و غیر از یک سری گوشی که با کمی افت قیمت همراه بود، اکثر گوشی‌ها تغییر قیمت چندانی نداشتند.

البته بازارهای موبایل هم تحت تاثیر تعطیلات نوروز رونق چندانی نداشت و اکثر فروشگاه‌ها تعطیل بود. اما این رکود یک استثنا داشت. خیابان جمهوری که از جمله مراکز فروشگاهی دستگاه‌های الکترونیکی به شمار می‌رود در طول نوروز همانند سایر مواقع سال با ترافیک و شلوغی همراه بود که سبب آن هم به انتشار یافتن شایعاتی مبنی بر کاهش قیمت محصولات الکترونیکی و خانگی برمی‌گشت؛ شایعه‌ای که در پی مدت‌ها افزایش مداوم قیمت‌ها سبب افزایش فروش و شلوغی فروشگاه‌ها شد. با این اوصاف فعالان بازار گوشی، بازار شب عید را بهتر از تعطیلات ارزیابی می‌کنند که البته تعطیلی بعضی از مغازه‌ها در طول تعطیلات، در کسادی وکاهش میزان فروش بی‌تاثیر نبوده و بازاریان انتظار دارند که از اوایل هفته آینده بازار موبایل از رخوت تعطیلات خارج شده
و رونق بگیرد.

به گفته بازاریان به سبب کاهش میزان فروش و کسادی بازار، قیمت بعضی از گوشی‌های گران‌قیمت با کاهش اندکی همراه شده که انتظار می‌رود از هفته آینده قیمت‌ها نیز با رونق گرفتن بازار باز
هم افزایش یابد.

یکی از گوش‌هایی که تحت تاثیر کسادی بازار با کاهش قیمت روبه‌رو شده، گلکسی نوت ۲ سامسونگ است که افت قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و با قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. نسخه ۱۶ گیگابایتی آیفون ۵ اپل با افت حدود ۱۰۰ هزار تومانی، دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید و گلکسی اس ۳ سامسونگ هم با کاهش ۶۰ هزار تومانی قیمت
همراه بود.
کسادی بازار ویندوزفون نوکیا
در حالی که حدود دو سال از عرضه گوشی‌های ویندوزفون نوکیا در دنیا می‌گذرد اما به تازگی وارد بازار کشورمان شده است. به نقل از بازاریان این گوشی‌ها از استقبال بسیاری برخوردار نشده و در طول یکی دو ماهی که از عرضه آنها در بازار می‌گذرد اما فروش بالایی نداشته‌اند. با این حال با توجه به تنوع رنگی بسیاری که دارند، به ویترین فروشگاه‌های موبایل جلوه خاصی بخشیده‌اند.
بر اساس این گزارش گوشی لومیا ۹۲۰ با قیمت دو میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، لومیا ۹۰۰ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، لومیا ۸۲۰ یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، لومیا ۸۰۰، ۸۴۰ هزار تومان، لومیا ۷۱۰، ۷۱۵ هزار تومان و لومیا ۶۲۰ با قیمت ۸۴۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. اما گوشی N8 با افزایش قیمت یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و N9 هم با قیمت ۹۳۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.


پرفروش‌ترین گوشی‌های هوواوی و سونی‌اریکسون

از میان گوشی‌های هوواوی، G600 با قیمت ۸۱۰ هزار تومان و G330 با قیمت ۵۹۰ هزار تومان عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند را در بازار به خود اختصاص دادند.
گوشی‌های X2 و Live سونی اریکسون هم که به ترتیب با قیمت ۲۸۵ و ۵۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسند، از فروش خوبی برخوردار شدند.

عرضه گوشی‌های سونی با گارانتی آرین
شرکت آرین که به تازگی همکاری خود را با شرکت سونی آغاز کرده، گوشی‌های این برند را با گارانتی خود به بازار عرضه کرده است.

گوشی‌های Xperia sola، Xperia Go، Xperia J و Xperia U از جمله گوشی‌هایی است که به ترتیب با قیمت‌های ۷۱۵، ۷۲۵، ۷۱۵ و ۶۲۵ هزار تومان با گارانتی آرین به بازار ایران عرضه شده‌اند. در میان گوشی‌های بدون گارانتی سونی هم می‌توان به Xperia S با قیمت یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، Xperia V با قیمت یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان، Xperia P با قیمت ۸۷۵ هزار تومان، Xperia Miroع ۶۱۵ هزار تومان و Xperia Tipo با قیمت ۴۲۵ هزار تومان اشاره کرد.


پرفروش‌ترین‌های سامسونگ

از میان گوشی‌های سامسونگ می‌توان بهGalaxy S3 با قیمت یک میلیون ۶۵۰ هزار تومان با گارانتی و نسخه بدون گارانتی این گوشی به قیمت یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان اشاره کرد.
گوشی Galaxy S2 یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بدون گارانتی و Galaxy S3 mini یک میلیون و ۸۵ هزار تومان، Ace2، ۷۹۶ هزار تومان وGalaxy Advance، ۸۸۰ هزار تومان با گارانتی به فروش می‌رسد.

از میان گوشی‌های HTC هم می‌توان به Chacha با قیمت ۴۸۵، Desire C، ۵۸۰، Desire V، ۹۱۰، Desire SV یک میلیون و ۲۱۵، One X plus یک میلیون و ۹۹۰ و Wildfire S، ۴۶۵ هزار تومان به شکل بدون گارانتی عرضه شده و به‌ترتیب گوشی‌های Explore، One V و Sensation XE با قیمت ۳۸۵، ۷۵۵ و ۹۴۰ هزار تومان با گارانتی در اختیار مشتریان قرار دارد.

گزارش: فناوران
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.