رده دوم جهان برای قهرمان ایران

جام جم آنلاین: احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا و نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی به جایگاه دوم رده‌بندی جهانی صعود کرد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، با توجه به عملکرد موفقیت آمیز احسان حدادی در رقابتهای اخیر پرتاب دیسک در گوشه و کنار دنیا، پرتابگر ایران از رده چهارم جدول رده‌بندی دنیا به رده دوم رسید تا پس از رابرت هارتینگ در مکان دوم پرتاب دیسک دنیا قرار گیرد.

انجمن تخصصی آمار و اطلاعات دوومیدانی جهان که زیر نظر اتحادیه بین‌المللی فدراسیونهای دوومیدانی (IAAF) فعالیت می‌کند، در آخرین گزارش خود ۲۰ امتیاز به امتیازهای حدادی پس از موفقیت در رقابتهای لیگ الماس رم اضافه کرد تا وی به رده دوم رده‌بندی جهانی پرتاب دیسک برسد.

هم اکنون حدادی ۱۳۱۴ امتیاز دارد و پس از هارتینگ ۱۳۶۳ امتیازی در مکان دوم است. او پیش از این پس از الکنا و کانتر در مکان چهارم بود.

حدادی با این امتیاز در رده‌بندی همه رشته‌های دوومیدانی در جهان نیز به مکان ۶۹ رسید. این در حالی است که او پیش از این در رده ۱۰۲ جهان قرار داشت. در این رده‌بندی نیز یوسین بولت با ۱۴۴۸ امتیاز در صدر است.

همچنین حدادی در جدول رده‌بندی برترینهای آسیا نیز از مکان پنجم به مکان سوم صعود کرده است. هم اکنون در بین همه دوومیدانی‌کاران آسیا، ژیانگ لیو – قهرمان جهان و المپیک در ماده ۱۱۰ متر با مانع اول است و ژن وانگ نفر نخست رنکینگ پیاده روی دنیا در مکان دوم قرار دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.