ردپای سرویسهای خارجی در حملات تروریستی عراق/ مذاکرات ۱+۵ محصول مهمی نداشت

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفتگو با خبرنگاران با ابراز تاسف از حملات تروریستی در کشور عراق اظهار داشت: حوادث اخیر در کشور عراق یکی از حوادث بسیار دردناک بود چون در ایامی رخ داد که زائران به سمت کاظمین در حال حرکت بودند.

وی ادامه داد: باید به این گونه رفتارهای خشن که در مسیر زائران رخ داد از ابعاد مختلف توجه کرد و تا آنجایی که ما اطلاع داریم پشت صحنه اینگونه حملات تروریستی سرویسهای کشورهای دیگر هستند که نمی خواهند عراق، مستقل و آزاد و دموکراتیک بماند.

به گفته لاریجانی بعضی از کشورهای مرتجع در منطقه هستند که از اینکه کشورهای عربی روی پای خودشان بایستند و به صورت دموکراتیک اداره شوند هراس دارند و از همان در مسیر دمواتیک شدن عراق ستیز می کردند.

پشت صحنه ایجاد جریانهای تندرو مشخص است

وی تاکید کرد: ردپای برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در چنین مسائلی وجود دارد و از طرفی دیگر برخی گروه های تندرو به عنوان حرکت جهادی اقدام به خونریزی می کنند. این چه جهادی است که خون مسلمانان را می ریزند.

وی با بیان اینکه مدتی است که عالم اسلام گرفتار جریان های تندرو شده، اظهار داشت: پشت صحنه ایجاد این جریان های تندرو مشخص است و خانم بوتو گفته بود که یک ضلع آن آمریکا و انگلیس و ضلع دیگر آن برخی از کشورهای منطقه است که پولشان را می دهند.

لاریجانی با بیان اینکه کشورهای اسلامی دچار پدیده حرکت های تروریستی شده اند خطاب به گروه های تروریستی گفت: شما اگر خیلی انسان های اهل مجاهدت هستید بفرمائید در سرزمین هایی که فلسطین گرفتار مبارزه با صهیونیستها هستند مبارزه کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این گروه ها فقط به جان مسلمانان افتاده اند، تصریح کرد: ما از گروه های تندرو ندیدیم که یک بار در برابر اسرائیل جهادی داشته باشند.

دولت عراق با گروه‌های تروریستی برخورد کند

وی ادامه داد: البته این ترورها باعث شده که مردم عراق هشیار بشوند و بفهمند که دشمنانی در آنجا لانه کردند.

لاریجانی بر لزوم برخورد دولت عراق با گروه های تروریستی تاکید کرد و گفت: از یک طرف یک عده با بدسلیقگی، چالش های سیاسی به وجود می آورند که آن هم ضایعه ای است و معلوم می شود که این افراد تحمل پذیری ندارند و هر روز چالش سیاسی ایجاد می کنند و از طرفی دیگر گروه بدخیم تروریستی مشکلاتی را برای مردم عراق ایجاد می کند.

مذاکرات ۱+۵ محصول مهمی نداشت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی پیرامون ارزیابی از مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ اظهار داشت: مذاکرات این گروه تا اینجا خیلی محصول مهمی نداشته ولی در روسیه به دبیر شورای امنیت قول دادند که وارد موضوعات اصلی شوند.

لاریجانی گفت: امیدواریم این گروه از این فرصت زمانی استفاده کند و گامهای عملی بردارد و باید نگاه کرد که شرایط چگونه است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.