ردیابی سلامت مرغ‌ها با دستگاهی شبیه به “فیت‌بیت”

پژوهشگران آمریکایی، ابزارهای کوچکی شبیه به دستگاه سلامت “فیت‌بیت” ابداع کرده‌اند که می‌توانند گزیده شدن مرغ‌ها توسط کنه‌ها را اطلاع دهد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، مرغ‌ها همیشه در معرض خطر کنه‌های خونخوار قرار دارند. گزیده شدن توسط کنه‌ها موجب آزار و پریشانی مرغ‌ها می‌شود و حتی می‌تواند میزان تخم‌گذاری آنها را نیز کاهش دهد. در هر حال، شاید یک ابزار جدید بتواند کشاورزان را از زمان گزیده شدن مرغ‌ها توسط کنه‌ها آگاه کند تا درمان تا حد امکان زود صورت بگیرد.

پژوهشگران “دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید”(UCR)، مرغ‌ها را به ابزارهای کوچکی برای تشخیص حرکت مجهز کردند. این ابزار مانند کوله‌پشتی‌های کوچکی پشت مرغ‌ها قرار می‌گیرند و مانند ابزارهای ردیاب سلامت فیت‌بیت عمل می‌کنند.

داده‌های گردآوری شده با این ابزار، به رایانه منتقل می‌شوند و سپس یک الگوریتم رایانه‌ای به تجزیه و تحلیل داده‌های خام می‌پردازد تا شرایط مرغ‌ها را نشان دهد.

این ابزار می‌تواند مرغ‌هایی را که توسط کنه‌ها گزیده شده‌اند و رفتارهای خاصی را نشان می‌دهند، شناسایی کند. پس از درمان موفقیت‌آمیز مرغ‌ها نیز ابزار می‌تواند بهبودی و بازگشت آنها به شرایط عادی را نشان دهد.

“ایمی موریلو” (Amy Murillo)، سرپرست این پژوهش گفت: داده‌های این ابزار، به کشاورزان کمک خواهند کرد تا از زمان مناسب برای معاینه پرندگان آپاه شوند. ابزاری که ما ابداع کرده‌ایم می‌تواند تاثیر هرگونه تغییر در محیط زندگی پرنده یا رژیم غذایی او را نشان دهد.

این پژوهش، در مجله “Scientific Reports” به چاپ رسید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.