ردیف کردن دندان ها با ارتودنسی در هر سنی امکان دارد

۳۰ام بهمن ،

سن اکثر اشخاصی که تحت درمان ارتودنسی قرار می‌گیرند کمتر از ۲۰ سال است اما اشخاص با سن بالاتر نیز بر اساس نظر متخصص ارتودنسی می‌توانند دندانهایشان را ردیف کنند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر عشاق، متخصص ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان این مطلب افزود: سن خاصی برای گذاشتن دستگاههای ثابت ارتودنسی وجود ندارد و اکثر نامرتبی های دندانی را در هر سنی می‌ توان تصحیح کرد. البته بهترین زمان برای گذاشتن دستگاههای ارتودنسی، توسط متخصص ارتودنسی (اُرتودنتیست) تعیین می‌شود.

دکتر عشاق اظهار داشت: معمولترین سن برای انجام یک معاینه ارتودنسی، ۶ تا ۷ سالگی، هم زمان با رویش اولین دندان‌های دائمی‌است و زمان مناسب دیگر برای معاینه ارتودنسی، سن ۱۰ تا ۱۲سالگی، قبل از اینکه دندانهای دائمی‌بطور کامل رویش یابند، می‌‌باشد. آن دسته از کودکانی که مشکلات تکاملی فکی و یا بیماریهای خاص دارند، باید از سنین ۲ تا۳ سالگی تحت معاینات ارتودنسی قرار گیرند.

وی بیان کرد: گاهی اوقات، کودکان را در سن ۸ تا ۱۰ سالگی می‌توان درمان نمود وممکن است در آینده، دیگر نیازی به دستگاه ثابت (ارتودنسی) نباشد. متخصص ارتودنسی با درمان زود هنگام بیماران، ممکن است درمان آینده آنان را کوتاه تر و آسانتر کند.

دکتر عشاق گفت: یکی از روشهای درمانی مناسب در سنین کودکی ۷ تا ۹ سال، بیرون آوردن پیاپی دندانهای شیری و تعدادی از دندانهای دایمی‌است، که در مواردی انجام می‌گیرد که کمبود فضای بیشتر از ۱۰ میلیمتر وجود دارد، با انجام به موقع این درمان، از شدت نامرتبی های دندانی کاسته می شود و نیاز به درمان های تخصصی ارتودنسی در آینده کاهش می یابد، درصد اشخاصی که با این روش درمانی به طور کامل درمان می‌شوند ۵% کل اشخاصی است که نامرتبی شدید دندانی دارند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.