رد احتمال ائتلاف با ژنرال فراری کنگویی از سوی شورشیان رواندایی

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۱۰:۲۶:۴۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- شورشیان رواندایی تشکیل ائتلاف با ژنرال فراری تحت تعقیب کنگویی را غیر ممکن می د انند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، شورشیان نیروهای دمکراتیک آزادیبخش رواندا ( FDLR) دیروز ( یکشنبه ) اعلام کردند که امکان ائتلاف با بوکوسو تاگاندا رئیس سابق ستاد مشترک ارتش جمهوری دمکراتیک کنگو ، وجود ندارد.
به نوشته پایگاه اینترنتی نشریه ژون آفریک ، سخنگوی ( FDLR) در بیانیه ای تاکید کرد که به دلیل عملکرد بیرحمانه ژنرال شورشی بوکوسو تاگاندا در قبال پناهندگان رواندایی از قبیله هوتو ، این حزب هرگز حاضر به ائتلاف با تاگاندا نخواهد شد. در این بیانیه آمده است: »شورشیان نیروهای دمکراتیک آزادیبخش رواندا متشکل از هوتوهایی است که به مشارکت در نسل کشی توتسی های رواندا در سال ۱۹۹۴ متهم هستند . آنها خواستار آزادی رواندا از دیکتاتوری پل کاگامه رئیس جمهوری این کشور هستند. این در حالی است که بوکوسو تاگاندا به وسیله کاگامه برای گسترش نفوذ در شرق کنگو مورد بهره برداری قرار می گیرد.» بوکوسو تاگاندا از سوی دادگاه جنایی بین المللی به جنایت جنگی و وادار کردن کودکان به شرکت در جنگ متهم است . ارتش کنگو برای دستگیری تاگاندا وارد عمل شده است و تا کنون چندین عملیات نظامی در منطقه کیوو انجام داده است.
سازمان ملل و سرویس های اطلاعاتی رواندا ، شمار شورشیان ( FDLR) در منطقه کیوو در کنگو را بین سه الی چهار هزار نفر تخمین می زنند.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۱۰۲۶۴۶۲۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.