رد پای آقازاده ها در بلایی که بر سر پرسپولیس نازل شد !

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

 

خانه ورزش: فکر و ذهن اهالی فوتبال مشغول غش شب قبل بازی قهرمانی است . همان غش معروفی که از دهان علی دائی خارج و این غش کلید یک معما شده .اما مثل اینکه” کمک داور” دوم بازی سپاهان و پرسپولیس از این مهلکه جان سالم به در برده است . به نوعی کمک داور کارش از غش هم قبل ! او نیاز به چشم پزشک دارد .مگر می گردد رو به زمین بایستی و ۱۸۰ درجه زاویه باز داشته و روبروی خود را حدودا ۳۰ متری نبینی .بهانه آفسایدگیری هم از آن حرف هاست .چرا که فعل انفعالات مشکوک داخل محوطه قطعا توجه کمک داور را  به خود جلب می کند . شک نداشته باشید این کمک داور صحنه را دیده اما چرا عکس العملی از خود نشان نداده ! به عبارتی او “مثلث برمودای “این بازی بوده است .ضعف اواز دو بعد قابل بررسی است . 

 

۱_ بعضی از داوران لیگ برتر در رختکن با کمک های خود هماهنگ می کنند که آنها به خطا های داخل محوطه کاری نداشته و فقط مشغول آفساید گیری ونشان دادن جهت اوت شوند . که این موضوع  از قهر مانی داور بازی بعید نیست . و کمک او باید پاسخگو باشد که آیا داور بازی در رختکن از کمک ها درخواستی اینچنینی داشته؟ یا خیر .

 

۲_ باز داستان تجربه نمودار می گردد . کمک داور از فرزندان پیشکسوتان داوری است که با پدر سالاری به لیگ برتر رسیده و تجربه لازم برای قضاوت های سنگین را ندارد . به نوعی جهشی به لیگ برتر رسیده. او اینک باید درمسابقات دسته یکم بزرگسالان تهران قضاوت کند ولی به یک باره به لیگ  برتر می رسد .این موضوع را همدو ره ای های او می توانند شهادت بدهند . آقای کمک داور !هم قطاران شما الان کجا قضاوت می کنند و آیا کسی از آنها باقیمانده است .یا با این پارتی بازی ها  با یاس و نامیدی از ریل داوری خارج شده اند و بدنبال کار و زندگی خود رفته اند . 

 

تتمه:

 

فوتبال ما فقط دچار یکی دو آفت نیست !یکی همین موضوع آقازادگی در داوری را کسی جدی نمی گیرد . لیست داوران را مرور کنید و ببینید چند داور و کمک داور، پدرشان داور بوده اند . وقتی شایسته سالاری نباشد .وضع بهتر از این نمی شود. اگر کمک داور دوم بازی سپاهان و پرسپولیس  همان لحظه پرچم می زد و تخطی بازیکن سپاهان را به داور اطلاع می داد . داور یک ضربه آزاد بطرف دروازه سپاهان اعلام و به بازیکن خاطی یک کارت زرد می داد. به همین راحتی ! اما با ضعف یک کمک  داور ،شهری به هم ریخت . چند سال پیش یک خلبان به نام ( ن.ن)  داور بود. اما وقتی دید در این حرفه شایسته سالاری وجود ندارد رفت و بوی عطر خود را هم برد. سوار هواپیما شد و استارت زد . فوتبال ما ماند  با بعضی داورانی که قادر به کنترل یک دوچرخه هم نیستند چه برسد به یک بازی بزرگ !

 

البته اشتباه ؟ یا عمد ؟ بودن تصمیم قهرمانی داور بازی جای خود دارد !

 

 

 

پارس فوتبال

http://khanevarzesh.com | خانه ورزش
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.