رد پای اسرائیل در حادثه سینا

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی با عنوان “نشانه دخالت اسرائیل در حوادث سینا” آورده است: مصر دیروز شاهد تشییع سربازان مصری کشته شده در سینا بود، اما بعید است که موضوع به سرعت فراموش شود به ویژه اینکه برخی گروهها سعی در بهره برداری از این جنایت به نفع بحرانی کردن روابط مصر-فلسطین و نیز ضربه زدن به محمد مرسی به عنوان رئیس جمهوری مصر دارند.

این پایگاه می افزاید: رسانه های اسرائیلی روز گذشته مقالات و گزارشهای خبری درباره اطلاع دستگاههای امنیتی اسرائیلی از حادثه قبل از وقوع آن پخش کردند. سئوالی که در اینجا مطرح است چرا دستگاه امنیتی مصر از حادثه مطلع نشده است آیا هدف این جز فتنه افکنی میان مصر و فلسطینی ها از سوی اسرائیلی هاست؟

پایگاه فوق بیان کرد: درست است که هر ازگاهی، گروههای فلسطینی موشک به سوی سرزمینهای اشغالی شلیک می کنند، اما تاکنون فلسطینی ها حمله ای به نظامیان مصری انجام نداده اند و برعکس اسرائیل دست به اقدامات تروریستی علیه سربازان مصری زده است.

این پایگاه می افزاید: رژیم صهیونیستی به خاطر خوی تروریستی که دارد از عذر خواهی به خاطر کشتن ۹ تبعه ترکیه ای خودداری کرده و حاکمیت مصر در سینا را نقض کرده است.

القدس العربی می نویسد: با وجود اینکه اجساد برخی افراد مسلح به مصر تحویل داده شده است اما با شگفتی تمام تابعیت آنها مشخص نشده، تا از این طریق فتنه میان مصر و فلسطینی ها حل و فصل شود و گروههای ضد مرسی و فلسطینی که عمدتا از بازماندگان رژیم سابق هستند در حالی که تحقیقات کامل به عمل نیامده است خواستار تشدید محاصره علیه فلسطینی ها شده اند.

متاسفانه دستگاه اطلاعاتی مصر بدون اینکه به دخالت اسرائیل اشاره کند تهدیدهای زیادی علیه فلسطینی ها به عمل آورده است در حالی که مدرک معتبری در این زمینه در دست ندارد.

این پایگاه می نویسد: بدون شک اسرائیل دشمن اصلی مصر، فلسطینی ها و همه اعراب و مسلمانان است آیا این صهیونیستها نبودند که معابد یهودی در قاهره را ویران کردند تا یهودیان مقیم مصر به فلسطین مهاجرت کنند؟ آیا همین صهیونیستها نبودند که سینمایی را در بغداد منفجر کردند؟


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.