رد پای ماهواره در ویترین مغازه‌ها

برخی از فروشندگان در برخی مناطق خواسته و یا نا خواسته به عاملی برای تبلیغ فرهنگ غرب شده‌اند و علنا فرهنگ غربی و نمادهای آن را در جامعه ترویج می‌دهند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، روزگاری بود که ما از حمله دشمنان به شهرها و خانه‌هایمان می‌ترسیدیم، می‌ترسیدیم دشمن لباس جنگی خود را بر تن کند و سلاح به دست برای قتل ما دست به کار شود، اما این روزها دشمن در خانه است.

این روزها بدون اطلاع بمب دشمن را در ویترین مغازه‌های شهر می‌بینیم، تهیه می‌کنیم و به خانه خود می‌بریم.

این روزها که آخر سال نزدیک است و تب خریدهای نوروزی در حال شدت یافتن است ما باید با دیدی دیگر به ویترین‌های مغازه‌ها نگاه کنیم شاید بتوانیم رد پایی از فرهنگ غربی را در آن مشاهده کنیم.

فروش لباس‌هایی که با فرهنگ مردم ما چندان هم‌خوانی ندارد، فروش گسترده لوازمی که روزانه در ماهواره‌ها در حال تبلیغ است و بدتر از همه فروش مجسمه‌های عریان و نیمه عریان که این روزها در ویترین مغازه‌ها به کرات شاهد آن هستیم.

مجسمه‌های اساطیر یونان و روم باستان مجسمه‌هایی است که سال‌هاست با وجود تفاوت فرهنگی و عدم مناسب بودن پوشش این مجسمه‌ها در ویترین مغازه‌های شهرها دیده می‌شود و استقبال فراوانی از آن می‌شد.

اما آنچه امروز بیشتر به نظر می‌رسد مجسمه‌هایی چوبی در ویترین مغازه‌هاست که علاوه بر نداشتن سابقه فرهنگی با شئونات اسلامی و ایرانی نیز به هیچ وجه هماهنگی ندارد.

(البته عکس‌هایی نیز از این مجسمه‌ها داشتیم که به دلایل نامناسب بودن نتوانستیم آنها را روی سایت کار کنیم.)

این مجسمه‌ها در ملا عام و جلو چشم صدها نفر که در حال رفت و آمد از این محل هستند، قرار دارد که می‌تواند تبعات فرهنگی ناخوشایندی دارد.

همواره اماکن با توجه به فرهنگ و شئون کشور بر ویترین مغازه‌ها و کالاهایی که در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد نظارت می‌کنند اما اینکه چه هنگام باید این نظارت‌ها صورت بگیرد؟

*رد پای ماهواره در ویترین مغازه‌ها

در این میان آنچه می‌توانیم به وضوح شاهد آن باشیم فروش کالاهایی است که تبلیغ آن را بارها در شبکه‌های فارسی زبان ماهواره می‌بینیم که نه تنها برای محیط‌ فرهنگی ایران مناسب نیست بلکه با بسیاری از موازین شرعی و عرفی جامعه نیز همخوانی ندارد.

ورود و عرضه این کالاها در سطح شهر و استان این روزها راهی برای تبلیغ و القای فرهنگ غربی در کشور و شهر ما است در واقع این روزها افراد تحت تاثیر به ویژه جوانان راه نفوذ دشمن در افکار و رفتار مردم ایران شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.