رد پیشنهاد افزایش کرایه‌ها در ماه پایانی سال

۰۱م اسفند ،

رد پیشنهاد افزایش کرایه‌ها در ماه پایانی سال

درخواست شهرداری تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه‌های اتوبوس و مینی‌بوس در سه ماهه پایانی سال ۹۱، با توجه به دیر رسیدن این لایحه به شورای شهر تهران، رد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایسنا،  در جریان پانصد و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران، بررسی یک فوریت لایحه اصلاح مصوبه تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی پایتخت در سال جاری مورد بررسی قرار گرفت و حمزه شکیب، رییس کمیسیون عمران شورای شهر در این باره گفت: شهرداری در این لایحه تقاضای افزایش نرخ کرایه‌ها در سه ماهه پایانی سال جاری را مطرح کرده بود، اما از آنجا که تنها یک ماه به پایان سال زمان باقی است و این لایحه دیر به شورای شهر ارائه شد، کمیسیون عمران آن را رد کرد.

شکیب خاطرنشان کرد: شورای شهر در انتظار لایحه تعیین نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال آینده است که این لایحه در حوزه حقوقی شهرداری تهران به سر می‌برد و هنوز به شورا ارائه نشده است.

مهدی چمران‌ رییس شورای شهر تهران هم درخواست کرد که تقوی معاون حقوقی شهردار تهران در اسرع وقت لایحه نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال ۹۲ را به شورای شهر ارائه کند.

در این جلسه همچنین بررسی دو فوریت لایحه جامع «اخذ عوارض از ابزار تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران» بررسی شد که نمایندگان مردم در شورای شهر با آن مخالفت کردند و قرار شد که به صورت عادی به این لایحه رسیدگی شود.

بررسی مجوز اعطای تسهیلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی

بررسی یک فوریت لایحه «مجوز اعطای تسهیلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی» از دیگر موضوعاتی بود که امروز در دستور جلسه شورای شهر تهران قرار داشت.

هر چند در ابتدا حبیب کاشانی و حمزه شکیب پیشنهاد دادند که این موضوع به صورت عادی بررسی شود و با قید فوریت آن مخالفت کردند، اما در ادامه نمایندگان مردم در شورای شهر به یک فوریت این لایحه رای دادند.

استدلال شکیب برای مخالفت با قید فوریت این بود که بررسی لایحه یاد شده زمان‌ب خواهد بود و نیازمند رایزنی با بنیاد شهید برای اختصاص امتیازات پیش‌بینی شده برای شهدا و ایثارگران به فوت‌شدگان و ایثارگران آتش‌نشانی است. بنابراین ظرف دو هفته بررسی آن به سرانجام نمی‌رسد.

با این وجود معصومه ابتکار رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران به مصوبه دولت در این خصوص اشاره کرد و گفت: اصنافی همچون کارکنان نیروی انتظامی و جنگلبانان و کسانی که از حریم طبیعت دفاع می‌کنند، اگر در حین انجام وظیفه، مصدوم شده یا جان خود را از دست دهند، از امتیازاتی که بنیاد شهید در اختیار خانواده شهدا و ایثارگران قرار می‌دهد، برخوردار می باشند؛ اما در این مصوبه به آتش‌نشانان اشاره‌ای نشد.

 حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم در این باره خاطرنشان کرد: در مصوبه هیات دولت، آتش‌نشانان از قلم افتاده‌اند که باید شورای شهر بر ضرورت گنجاندن این موضوع در مصوبه دولت اصرار کنند.

وی افزود: آتش‌نشانان جان خود را کف دستشان گرفته‌اند و کارهایی را انجام می‌دهند که شاید یک پدر جرات انجام آن را در قبال فرزندش نداشته باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنم که از دولت درخواست کنید این موضوع را در مصوبه خود بگنجاند.

علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورای شهر تهران هم تاکید داشت که مدیریت شهری باید این حقوق و امتیازات را به آتش‌نشانان پرداخت کند، بنابراین موضوع به دولت ارتباطی پیدا نمی‌کند، هر چند خوب است که این موضوع از طریق دولت، دنبال و به صورت کشوری پیگیری شود.

مهدی چمران هم پیشنهاد داد که اعضای شورا با یک فوریت این لایحه موافقت کنند تا ظرف ۱۵ روز آینده در قالب پیشنهاد به دولت، در شورای عالی استان‌ها هم به تصویب برسد و این امتیاز برای آتش‌نشانان کل کشور لحاظ شود.

مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم با اشاره به وجود ۲۰ شهید عملیاتی و ۳۷ شهید دفاع مقدس و همین طور ۱۲۰ جانباز در سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد: می‌توان این موضوع را به صورت موازی هم در شهرداری تهران هم در سطح کشوری از طریق دولت دنبال کرد.

به این ترتیب اعضای شورا به یک فوریت «مجوز اعطای تسهیلات به فوت‌شدگان، مصدومان و معلولان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی» رای دادند و مقرر شد که موضوع از طریق پیشنهاد به دولت از سوی شورای عالی استان‌ها هم دنبال شود تا فوت‌شدگان و مصدومان آتش‌نشان از امتیازاتی که بنیاد شهید در اختیار خانواده‌های شهدا و ایثارگران قرار می‌دهند، برخوردار شوند.

سه شنبه ۱ اسفند   ۱۵:۲۹

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.