رد پیشنهاد ساخت یک راکتور هسته‌یی تازه در ایالات مریلند آمریکا

۲۱م اسفند ،

کمیسیون نظارت هسته‌یی آمریکا تصمیم‌اش برای رد پروژه‌ی ساخت راکتور سوم در ایالات مریلند را عملی کرد و برنامه‌های برای ساخت این راکتور احتمالا برای همیشه به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،کمیسیون نظارت هسته‌یی آمریکا به سبب این که ۸۵ درصد سهام شرکت مادر درخواست‌کننده این مجوز در دست دولت فرانسه است بار دیگر پیشنهاد شرکت هسته‌یی یونی‌استار برای ساخت و راه‌اندازی یک راکتور دیگر در نیروگاه هسته‌یی کالورت کلیفس را رد کرد.

نیروگاه هسته‌یی کالورت کلیفس که در دهه ۷۰ میلادی ساخته شده است، تنها نیروگاه هسته‌یی ایالات مریلند است.

برنامه شرکت یونی‌استار اولین بار در تابستان سال قبل توسط هیات ایمنی اتمی و مجوزدهی کمیسیون نظارت هسته‌یی آ‌مریکا رد شد و روز دوشنبه نیز برای دومین بار با مخالفت پنج عضو اصلی این کمیسیون مواجه شد.

منتقدان این پروژه روز دوشنبه تصمیم کمیسیون را یک پیروزی بزرگ در مبارزات خود برای مستقل کردن آمریکا از انرژی هسته‌یی دانستند.

مایکل ماریوت، مدیرعامل شرکت خدماتی اطلاعات و منابع هسته‌یی که از مدت‌ها پیش مخالف این پروژه بوده است گفت: با این تصمیم آینده مریلند مشخص شد، این آینده بر مبنای انرژی برگشت‌پذیر پاک قرار خواهد داشت، نه راکتورهای هسته‌یی خطرناک و پرهزینه.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.