رزمایش الی‌بیت‌المقدس در استانهای خوزستان و گلستان برگزار می گردد

۵ م دیماه ،

معاون عملیات و مقاومت مردمی بسیج از برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس در استانهای خوزستان و گلستان در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

سرهنگ نصرت الله سیف در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، با تاکید بر لزوم حفظ اقتدار و توان رزم بسیج که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: در ادامه سلسله رزمایشهای الی بیت المقدس گردانهای بیت المقدس  که در سراسر کشور طراحی و اجرا می شود بیست و یکمین و بیست و دومین رزمایش روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری برگزار می شود.

وی افزود: در استان گلستان بیش از ۱۰۰ گردان عاشورا و الزهرا پس از گذراندن دوره های باز آموزی که از صبح ۴ شنبه تا نماز مغرب و عشا ادمه داشت، مراسم معنوی را برپا کرده و پس از آن رزمایش شبانه برگزار خواهند کرد.

معاون عملیات و مقاومت مردمی بسیج در ادامه با بیان اینکه  صبح روز پنج شنبه بسیجیان در سراسر استان گلستان در قرارگاههای از قبل طراحی شده، تجمع ۳۵ هزار نفری یافته و صبحگاهی مشترک را با حضور مسئولین لشکری و کشوری برگزار می کنند، تصریح کرد: پس از توجیه عملیاتی در این صبحگاه ، گردانها در راستای اجرای ماموریتهای خود برای عملیاتی کردن سناریوهای از پیش تعیین شده اقدام می کنند.

وی با یادآوری سابقه سیل خیز بودن استان گلستان ابراز داشت:  مدیریت اتفاق فرضی سیل و انجام عملیات مقابله با آن از قبیل اقدامات پیشگیرانه، بازسازی و بازتوانی و مباحثی از جمله اطلاع رسانی و نجات مصدومین و اسکان موقت اتفاق دیدگان فرضی و رساندن مایحتاج ضروری برای آنان از جمله اقداماتی است که بسیجیان در این رزمایش با حضور مسئولین لشکری و کشوری انجام خواهند داد.

سرهنگ سیف همچنین با اشاره به رزمایش بسیج در استان خوزستان تصریح کرد: در این رزمایش نیز که روز پنجشنبه با فراخوانی و بازآموزی نیروها تا قبل از نماز مغرب و عشا آغاز می گردد، مراسم معنوی نیز با نام “یادی از دوران دفاع مقدس در سرزمین خوزستان” برگزار و پس از آن رزمایش شبانه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: صبح روز شنبه نیز در خوزستان صبحگاه مشترکی با حضور مسئولین لشکری و استانی و کشوری برپا و پس از آن نیروها آماده اجرای ماموریتها ی تعیین شده در رزمایش با سناریوهای طراحی شده در مقابله با تهدیدات نیمه سخت و سخت می پردازند که در این رزمایش ناظرانی از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد کل سپاه پاسداران و بسیج آمادگی و توان گردانهای رزم را مورد ارزیابی قرار می دهند.

معاون عملیات و مقاومت مردمی بسیج در خاتمه ابراز امیدواری کرد که سلسله رزمایشهای بیت المقدس با موفقیت طبق تقویم زمانبندی شده تا اواخر اسفندماه سالجاری پایان یابند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.