رزمایش مشترک اسرائیل و قبرس یونانی‌نشین

۲۱فروردین۱۳،

اسرائیل قرار است چند ناو جنگی را برای انجام یک مانور نظامی مشترک با قبرس یونانی‌نشین به منطقه شرق مدیترانه اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، فوتیس فوتیو، وزیر دفاع قبرس یونانی‌نشین با تایید این مانور نظامی مشترک که چهار ناو جنگی اسرائیل نیز در آن شرکت دارند، اعلام کرد که این رزمایش‌ها ۲۵ آوریل سال جاری میلادی (پنجم اردیبهشت) آغاز می‌شود.

این مقام مسئول همچنین به این موضوع اشاره کرد که قبرس یونانی‌نشین بر امنیت منطقه شرق مدیترانه و شرکت‌های نفتی تمرکز می‌کند.

ترکیه که قبرس یونانی‌نشین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نشناخته به شدت مخالف اکتشاف گازی است که توسط قبرس یونان در حال انجام در مدیترانه است.

همچنین وزیر انرژی ترکیه در یک اظهار نظر غیر منتظره که روز دوشنبه هفته جاری اعلام شد، گفت که دولت آنکارا هم‌اکنون احتمال همکاری با قبرس یونانی‌نشین و اسرائیل را در زمنیه پروژه‌های مشترک انرژی در مدیترانه در صورتی که شرایط سیاسی اجازه دهد، مورد بررسی قرار می‌دهد.

وزیر دفاع قبرس یونانی‌نشین همچنین گفت که کشورش به تلاش‌ها برای پیوستن به برنامه صلح ناتو با عنوان “همکاری برای صلح” ادامه می‌دهد. این برنامه به کشورهای عضو اجازه می‌دهد تا روابط و همکاری‌های خود را با ائتلاف ناتو توسعه دهند بدون آنکه عضوی از ناتو باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.