رزمایش نیروی دریایی سپاه در در حدفاصل میدان مشترک گازی ایران و قطر

۵ م دیماه ،

رزمایش دریایی فجر ۹۱ با حضور سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه، در حدفاصل میدان مشترک گازی ایران و قطر پیگیری شد.

سردار سلامی در خصوص جزئیات برگزاری این رزمایش اظهار کرد: این رزمایش با رمز مبارک یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آغاز شد و در آن یگان‌های مختلف ساحلی، ساحل به دریا، تکاوری، شناوری، موشکی، جنگال وغیره‌ با اجرای تاکتیک‌های عملیاتی و رزمی، قابلیت و توانمندی خود را برای اجرای تصمیمات و برنامه‌های دفاعی و امنیتی به نمایش گذاشتند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه هدف از اجرای تاکتیک‌های عملیاتی را ارتقای آمادگی یگان‌های مختلف دریایی سپاه مستقر در منطقه چهارم عنوان کرد و گفت: در این برنامه میزان و قابلیت دفاعی نفرات و تجهیزات تازه ما در ابعاد مختلف مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما در شمال و جنوب کشور دارای بیشترین مرز دریایی هستیم و دفاع از این حریم، مقتضیاتی دارد که تمرینات و حضور فعال در حوزه دریایی و کسب آمادگی‌های دفاعی در برابر تهدیدات احتمالی، بخشی از این مقتضیات است.

در جریان برگزاری رزمایش فجر ۹۱، نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم نیز با همکاری واحدهای عملیات روانی در قالب قرارگاه فرهنگی با اعزام کارشناس و مبلغ روحانی ضمن اجرای برنامه‌های معنوی و فرهنگی، به تبیین شگردها و تاکتیک‌های عملیات روانی دشمن پرداختند که در اجرای باشکوه و پرشور سریال‌های مختلف رزمایش، سهم ویژه‌ای داشت.

سلامی با اظهار این‌که بسیاری از تاکتیک‌ها و تجهیزات عملیاتی باید تا روز مواجهه با تهدید مستتر باقی بماند، تأکید کرد: در روند تمرینات، آشکارسازی و رونمایی از تاکتیک‌ها و تجهیزات، هدفمندی و هوشمندی باید به گونه‌ای باشد که بسیاری از این تاکتیک‌ها و تجهیزات تا روز مواجهه با تهدید، مستتر باقی بماند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.