رسانه‌های‌اسلامی‌مستقل‌ازنظام‌سلطه

جام جم آنلاین: رییس رسانه ملی با تشریح پدیده جدید ظهور و رشد رسانه‌های اسلامی گفت: در عصر بیداری اسلامی، مسلمانان به دنبال رجوع به اسلام و پیروی از پیامبر گرانقدر خود و احیای ارزش‌های اخلاقی، معنویت، آرامش روحی، صلح و همزیستی، عدالت، رفع تبعیض و فقر و رشد علم و آگاهی هستند و رسانه‌های اسلامی، مستقل و متفاوت از نظام سلطه رسانه نقش مهمی در ایجاد، ترویج و تثبیت این حرکت ایفا کرده‌اند.

به گزارش حوزه ریاست سازمان صداوسیما، نخستین سخنران روز دوم نشست چهل و نهم مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس سازمان صدا و سیما در سخنانش با اشاره به نقش رسانه‌های نوین در جوامع بشری، ویژگی‌هایی چون دیجیتالی شدن، تعاملی بودن، شخصی سازی، آنی بودن، مستقیم بودن و همگرا شدن را تشریح کرد و افزود: رسانه‌های نوین، مدیران رسانه‌ها را به صورت لحظه‌ای در جریان نظر و سلیقه مخاطب قرار داده است و موجب می‌شود به صورتی هوشمند و متناسب با خواست مخاطب، محتوای مورد نیاز را تأمین کند.

آقای ضرغامی با تشریح پدیده جدید ظهور و رشد رسانه‌های اسلامی گفت: در عصر بیداری اسلامی، مسلمانان به دنبال رجوع به اسلام و پیروی از پیامبر گرانقدر خود و احیای ارزش‌های اخلاقی، معنویت، آرامش روحی، صلح و همزیستی، عدالت، رفع تبعیض و فقر و رشد علم و آگاهی هستند و رسانه‌های اسلامی، مستقل و متفاوت از نظام سلطه رسانه نقش مهمی در ایجاد، ترویج و تثبیت این حرکت ایفا کرده‌اند.

رئیس رسانه ملی با تشریح عملکرد شبکه‌های رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: در چند سال گذشته اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی با بیش از ۲۶۰ شبکه از کشورهای مختلف جهان تشکیل شده است و در حال حاضر ایران دبیر کلی این اتحادیه را به عهده دارد.

آقای ضرغامی گفت: شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران تصویری جدید و برداشتی نو و متفاوت نسبت به محتوای خبری نظام رسانه‌ای کشورهای شمال به مخاطبان ارائه می‌کنند و بدیهی است قدرت‌های سلطه‌جو با حرکت‌های خشن و معارض بر شدت و دامنه اسلام هراسی می‌افزایند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اقدام سیاسی و غیراخلاقی تولید و پخش فیلم موهن توهین به پیامبر عالیقدر اسلام، پیشنهاد کرد: اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه با تصویب قانونی، پخش هرگونه اهانت به پیامبران و ادیان را که مقدس ترین امور نزد ملت هاست از شبکه‌های رادیو و تلویزیونی ممنوع کند.

رئیس سازمان صدا و سیمای کشورمان همچنین از شهرک سینمایی و تلویزیونی “یونگ این” کره جنوبی بازدید کرد. در این بازدید مدیران بخش‌های هنری گزارش‌های مختلفی را به اطلاع آقای ضرغامی رساندند و خواستار استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی در حوزه تولید فیلم و سریال شدند.

کارگردان سریال “جواهری در قصر”نیز گزارشی از نحوه تولید و تصویربرداری سریال جدید خود ارائه و از توجه و علاقمندی مردم ایران نسبت به این سریال از صمیم قلب ابراز خوشحالی و غرور کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.