رسانه‌‎های دیجیتال، بهترین فضا برای نشر پیام انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسینی روز سه شنبه در آیین رونمایی از فاز نخست شبکه ملی فرهنگ افزود: نقش رسانه‌های دیجیتال در میزان تاثیرگذاری بر مخاطب، بی‌نظیر است؛ بر همین اساس رسانه‌‎های دیجیتال، بهترین فضا برای نشر پیام انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

حسینی یادآور شد: از زمان انعقاد قرارداد راه‌‎اندازی شبکه ملی فرهنگ میان معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون، ۲۷۰ خانه و مجتمع فرهنگی دیجیتال راه‌اندازی شده است که به طور متوسط در هر ماه، ۱۰ مرکز آغاز به کار کرده است.

به گفته وی طی ماه های آینده تعداد خانه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال به ۵۰۰ خانه خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تاکنون ۷۰۰ مرکز ارزیابی شده و استانداردهای لازم را برای برپایی خانه فرهنگ دیجیتال کسب کرده‌اند، ضمن اینکه حداقل یک هزار مرکز در مساجد نیز درخواست خود را به شبکه ملی فرهنگ ارایه کرده‌اند.

حسینی خاطر نشان کرد: از میان ۲۷۰ خانه و مجتمع فرهنگی دیجیتال راه‌اندازی شده، ۲۳ مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی، ۲۲ مجتمع فرهنگ دیجیتال شهری و ۲۰۵ خانه فرهنگ دیجیتال راه‌اندازی شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به ورود خیرین غیردولتی به عرصه ساخت مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال اشاره کرد و افزود: اگر افراد خیر تشویق شوند، حتما حضور پررنگ‌تری در ساخت و راه‌اندازی این مجتمع‌ها خواهند داشت.

حسینی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای(جام دیجیتال) از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نیز اظهار داشت: این مسابقات در تیر ماه سال جاری در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جام دیجیتال با محوریت دو مجتمع فرهنگی دیجیتال ۲۹ بهمن تبریز و آیت‌اله نجومی کرمانشاه برگزار می‌شود.

حسینی در ادامه به بیان اهمیت رسانه‌های دیجیتال در عصر فعلی پرداخت و گفت: رسانه‌های دیجیتال؛ به دلیل ویژگی تعاملی با قابلیت برخورد سریع، امکانات متنوع و انعطاف‌پذیری توانسته‌اند ظرفیت بالایی را به خود اختصاص داده و مخاطبان بی‌شماری را جذب کنند؛ به نحوی که تعداد مخاطبان با رسانه‌های مکتوب قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: باید تحولات دنیای دیجیتال را مدیریت و در جهت منافع ملی هدایت کرد، این در حالی است که اگر حالت انفعالی در این فضا بروز کند، فکر و اندیشه دیگران به ما تحمیل خواهد شد.

با حضور ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری، ‘نسرین سلطانخواه’ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و ‘سید محمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو طرح کلان ملی فناوری و نواوری ‘تورین (گرید) محاسباتی ملی’ و ‘شبکه ملی فرهنگی’ روز سه شنبه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد.

فراهنگ**۱۳۵۵**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۳۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.