رسانه در اجتماعی شدن کودکان نقش بسزایی دارد/ برنامه هایم برای کودکان پر مخاطب و جذاب بود

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران صبح روز دوشنبه ۱۷ مهر برنامه “صبح بخیر ایران” به مناسب هفته ملی کودک که به یاد آوری برنامه های کودک و نوجوان سال های گذشته پرداخت و به همین مناسبت از تهیه کنندگان برنامه های پرمخاطب کودک و نوجوان دعوت به عمل آورد.
پروین شمشکی تهیه کننده، مهناز آذین تهیه کننده و لادن رضاجویی مجری سابق برنامه کودک از مهمانان امروز صبح بخیر ایران بودند.
شمشکی با حضور در برنامه صبح بخیر ایران به معرفی برنامه های خود در طول مسابقه کاری اش اشاره کرد و گفت: برنامه کلاه قرمزی، بچه ها مواظب باشید، الستون ولستون، مسابقه های علمی، برنامه های ورزشی، مسابقه هشیار و بیدار، مثل زندگی، بیست و.. از جمله کارهایی بود که برای کودک و نوجوان تهیه کردم که در آن زمان بسیار پرمخاطب و تاثیرگذار بود.
وی دلیل انتخاب کارهای خود در زمینه کودک و نوجوان را اینگونه عنوان کرد: زمانی که تصمیم به شرکت در شغل استخدامی صدا و سیما برای تهیه کنندگی گرفتم در دوره آموزشی کلاس ها با این حرفه بیشتر آشنا شدم.
شمشکی ادامه داد: در زمان برگزاری کلاسها آموختم که باید کاری تاثیرگذار ارائه دهم و چون افراد بزرگسال ازحیث شخصیتی و تحصیلی فرم گرفتند نیاز به آموزشی ندارند و به همین جهت کار کودک و نوجوان را آغاز کردم تا بتوانم با کارم از لحاظ آموزشی و تربیتی بر روی آنها تاثیرگذار باشم.
وی تصریح کرد: من عاشق این قشر سنی شدم و در این ۳۸ سال خدمتم با علاقه بسیار فقط برای خردسال، کودک و نوجوان فعالیت کردم.
شمشکی اظهار داشت: زمانی که بازخورد و تاثیر کار خود را بر روی مخاطبان مشاهده می‌کردم از نتیجه کار خودم لذت می‌بردم.
وی در خصوص نقش رسانه در اجتماعی شدن کودک اظهار داشت: به طور قطع رسانه ای مانند تلویزیون وسیع، گسترده و تاثیرگذار است ولی تمامی نقاط مثبت و منفی از این رسانه منتقل نمی شود و خانواده و مدرسه هم در این زمینه دخیل هستند.
شمشکی خاطرنشان کرد: اگر تهیه کنندگان با هدف اجتماعی شدن کودک برنامه می سازند باید برنامه با آن هدف منطبق باشد.
مهناز آذین مهمان برنامه ضمن معرفی کارهای خود در زمینه کودک و نوجوان گفت: صبح بخیر کوچولو، شب بخیر کوچولو، شهر بستنی ها، بچه ها بچه ها، کلاس اولی ها، حسنی، بپر بابا، قصه های پسر و پدر و .. از برنامه  هایی بود که در زمینه کودک و نوجوان تهیه کردم و بازخورد و تاثیر بسزایی داشت.
وی افزود: کارشناسی ارشد و روانشناسی تربیتی دارم و زمانی که وارد صدا و سیما شدم به خاطر اینکه کودک درونم فعال بود مخاطب کودک را انتخاب کردم.
لادن رضاجویی مجری مسابقه برنامه کودک با حضور در برنامه گفت: اولین تجربه کاری من به صورت حرفه ای به عنوان مجری برنامه شهر بستنی ها بود.
وی ادامه داد: با این وجود که بعد از آن در  تئاتر و برنامه های بزرگسال فعالیت داشتم و زمان زیادی از نمایش شهر بستنی ها می گذرد ولی در محافل عمومی تمامی مردم من را با خانم بهار می شناسند و حال بستنی ها را از من می‌پرسند و به من ابراز علاقه می کنند.
رضاجویی ادامه داد: کار برای بزرگسال تجربه خوبی است ولی هیچ زمانی لذت کار در برنامه های کودک با برنامه های بزرگسال قابل مقایسه نیست./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.