رسانه ملی بهترین نقش را در دفاع مقدس و بصیرت‌افزایی داشت

۲۰م دیماه ،

امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه سیاسی، رسانه ملی بهترین نقش را در دوران دفاع مقدس و در عرصه بصیرت‌افزایی در دوران فتنه داشته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین “سید احمد خاتمی” در یادواره شهدای عرصه خبر رسانه ملی در دفاع مقدس با بیان اینکه امروز بخش عمده‌ای از خبرگزاری‌های دنیا را صهیونیست‌ها اداره می‌کنند، اظهار داشت: آن‌ها هر طور که بخواهند فضاسازی کرده و مسائل را پیش می‌برند، بنابراین دست‌اندرکاران رسانه ملی باید در برابر توطئه‌چنینی‌های آنان هوشیارانه عمل کنند.

وی افزود: در جریان فتنه ۸۸، بی‌بی‌سی برنامه‌های خود را تا ۲۴ ساعت افزایش داد که در طول تاریخ این رسانه، بی‌سابقه و البته اقدامی غیرقانونی بود.

امام جمعه موقت تهران رسانه‌های مغرض غربی را مصداق فساد خواند و تصریح کرد: باید به خبرها این رسانه‌های فاسد، بی‌اعتماد بود و اصل را بر دروغ بودن خبرها آنان نهاد.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در دیداری غیرعلنی مبنی بر این‌که باید از نقش رسانه‌ها غافل نشد، تصریح کرد: رسانه ابزاری بسیار تاثیرگذار است، به ویژه رسانه‌ای مانند صدا و سیما که در حقیقت نماد یک ملت است.

خاتمی تملق و نگفتن واقعیات را ضد ارزش برشمرد و افزود: بنابراین باید به ایفای نقش صدا و سیما به بهترین نحو در ۸ سال دفاع مقدس و عرصه بصیرت‌افزایی اشاره کرد.

وی با طرح این پرسش که چه کسی نقش رسانه ملی را در بصیرت افزایی در فتنه ۸۸ نمی‌داند، اظهار داشت: این نقش‌آفرینی موثر سبب شد رسانه ملی به شدت مورد بغض استکبار جهانی قرار گیرد و تهمت‌هایی که استکبار به این رسانه وارد می‌کند، هزینه بصیرت‌افزایی این رسانه در عرصه جنگ نرم با دشمنان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هجمه تبلیغاتی غرب مبنی بر این که “رسانه ملی امروز مورد استقبال نیست”، تصریح کرد: اگر این حرف‌ها صحت داشت پس چرا دشمنان تا این حد این رسانه را مورد هجمه و انتقاد خود قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: مسئولان رسانه ملی با آغوش باز از انتقادات استقبال می‌کنند و جهت‌گیری این رسانه، دینی و در عرصه سیاسی یک جهت‌گیری ولایی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی کار در رسانه ملی را دارای دو رویه دانست و تصریح کرد: عده کمی کار در این رسانه را شغل دانسته و رهنمودها، دستورها و انگیزه‌های دینی برای آنها اهمیت چندانی ندارد، اما بخش عمده کارکنان این رسانه با قصد کار ارزشی به فعالیت می‌پردازند.

وی اظهار داشت: شرط‌های ساخت کار ارزشی توسط تاثیرگذاران در رسانه را این‌گونه برشمرد: باور واقعیت انقلاب اسلامی و شناخت از این مسئله که انقلاب اسلامی در حقیقت بیانگر اسلام ناب محمدی در عصر حاضر است، زیرا کسی که به این باور نرسیده باشد، نمی‌تواند با جان و دل، خدمتگذار نظام باشد؛ دومین مسئله، ساده لوح نبودن و زود تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگرفتن فعالان این عرصه است، زیرا کسی که در رسانه کار می‌کند نباید مرعوب تبلیغات غرب باشد؛ اصل بعدی این است که فرد خود را موظف به رساندن پیام دین بداند و سعی کند این پیام را در زیباترین قالب و با شیواترین بیان عرضه کند .

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: عرضه هنرمندانه برنامه‌های دینی بهترین نحوه ابلاغ پیام دین است و باید با توجه به گستردگی عرصه رسانه از تمامی عرصه‌های آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: سخنرانی‌های طولانی در شأن شبکه‌های عمومی صدا و سیما نیست و فقط باید در شبکه‌های تخصصی ارائه شود؛ در شبکه‌های عمومی، کم‌گویی، گزیده‌گویی و هنرمندانه سخن گفتن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند در کار رسانه، تاثیرگذار باشد که کار خود را عبادت بداند؛ چنین شخصی با این طرز تفکر می‌تواند برنامه‌ای در خور شأن رسانه نظام اسلامی بسازد.

وی اجر خبرنگاران، تصویربرداران و فعالان عرصه خبر را در خطوط مقدم جبهه را برابر با اجر رزمندگان اسلام در نزد خداوند ارزیابی کرد و افزود: اگر فعالان عرصه خبر نبودند پیام رزمنده به مخاطب نمی‌رسید و در حقیقت پیام خون شهدا را خبرنگاران در جامعه نهادینه کردند.

وی در پایان با بیان این‌که قلمی که در راه خدا حرکت کند جاودان خواهد ماند، تاکید کرد: خبرنگاران باید بدانند رهرو حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) می باشند، زیرا در اتفاق کربلا این دو بزرگوار بودند که پیام واقعی عاشورا را به گوش بشریت رساندند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.