رسانه ملی سبب جلوگیری از انحراف و اسراف در تبلیغات انتخاباتی شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به اینکه تلاش رسانه ملی در انتخابات کمک بسیار بزرگی برای جلوگیری از انحراف تبلیغاتی بود، گفت: این تلاش کمک بزرگی نیز در جلوگیری از اسراف در تبلیغات کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران عباسعلی کدخدائی در مراسم تقدیر از دست اندرکاران و برنامه سازان برنامه های انتخاباتی سیما با اشاره به برنامه ای انتخاباتی صدا و سیما گفت: انتخابات در ایران به عنوان یک رکن اصلی علاوه بر اهمیتی که در قانون اساسی دارد همواره مورد تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز بوده است .

وی افزود: انتخابات سازوکاری است که از رهگذر آن مقامات سیاسی و اجتماعی برگزیده و اداره امور کشور به آنها واگذار می گردد .

کدخدائی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، جایگاه دینی و رنگ الهی ویژگیهای خاص انتخابات است .

سخنگوی سابق شورای نگهبان اظهارداشت:برای اولین بار بود که با برنامه های متنوع انتخاباتی که در رسانه ملی تولید و پخش شد، نامزدها نیازی به تبلیغات خارجی احساس نکردند .

کدخدائی اضافه کرد:  چنانچه بعضی نواقص کوچک بر طرف شود در انتخابات دیگر هم چنین نیازی احساس نخواهد شد .

وی با اشاره به تفاوت سازوکار انتخاباتی در ایران و غرب افزود: در کشورهای غربی تبلیغات انتخابات دارای سازوکاری دقیق با منابع مالی و موضوعات مشخص و با اجتناب از هتک حیثیت نامزدهاست .

کدخدایی افزود : در قانون انتخابات ایران بعضی مسائل کمتر مورد توجه قرار گرفته است و بعضا در انتخابات مجلس در یک شهر کوچک شاهد هزینه هایی میلیاردی بوده ایم که جای تاسف دارد .

وی در پایان از همه دست اندرکاران صدا و سیما و برنامه سازان انتخاباتی این رسانه تشکر کرد و تلاش آنان را ستود .
 انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.