رسانه های جهان به دربی ها چگونه می پردازند؟/ حساس نشو؛ همه جا همین است

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – دربی تهران، سرد و بی روح به پایان رسید، بدون گل و البته بدون هیجان. اما گویا مربیان ما نمی خواهند قبول کنند که کیفیت پایین بازی به مسائل فنی، تاکتیکی و جسارت خود و بازیکنانشان مربوط می گردد.

به گزارش ممتاز؛ بعد از هر بازی بی کیفیت از حضرات حرفهایی شنیده می گردد که با هیچ منطقی نمی توان آن را تطبیق داد. این بار هم آقایان مدعی شده اند که حساسیت این بازی را بیش از همه دنیا حس می کنیم چون رسانه ها این بازی را بزرگ می کنند و با هر کسی مصاحبه می کنند و جلدهای آنچنانی برای بازی می بندند و …

مربیان ما گویا در همه چیز تخصص دارند جز آنچه که باید.  در همه جای دنیا دربی ها، سوژه خاص روزنامه ها، پایگاه اینترنتی ها و سایر رسانه های ورزشی می باشند که معمولا جزئیات آن قبل و بعد از بازی به تفصیل مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و تنور این بازیها همیشه گرم‌تر از سایر بازیهای فصل می گردد که سبب آن هم مشخص است، خواست مخاطب و هیجان و تاریخچه بازیهای بزرگ. روزنامه ها تصویر ستاره های دو تیم را با ترکیب‌هایی خلاقانه رو در روی هم قرار می دهند و گاه مربیان را مثل مبارزان دوئل پشت به پشت هم اسلحه به دست به تصویر می کشند، مربیانی که «واقعا» بزرگ می باشند، مثل مورینیو و گواردیولا. حرفهای ستاره ها را مقابل هم می گذارند، کری خوانی هایشان را بزرگنمایی می کنند و آمارشان را یک به یک با هم مقایسه می کنند. پایگاه اینترنتیهای خبری در این زمینه دستشان بازتر است و فضا دارند که برای تک تک مربیان، بازیکنان، بازیها و اتفاقات بنویسند.

اما از قضا بازیهایی که در آن سطح- در سطح جهانی- بیننده دارند، بزرگنمایی می شوند و با آب و تاب به آنها پرداخته می گردد، «زیبا» و هیجان انگیز هم از کار در می آیند. روزنامه مارکا، اولین رویارویی موینیو و گواردیولا را با تفنگهایی در دست این دو روی جلد برد. بازی اول این دو در اوج هیجان تمام شد و با پنج گل به سود بارسا به پایان رسید. اما نه مورینیو گناه باخت را گردن رسانه ها انداخت و نه گواردیولا از جلدهای بچه گانه حرف زد! همین روزنامه در سال ۲۰۱۱ این بار برای ال کلاسیکو ستاره های دو تیم را روی جلد به تصویر کشیده و عکس مسی و رونالدو را از بقیه جدا کرده و سوپراستارها را بالاتر قرار داده. آن بازی هم با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و اتفاقا رونالدو و مسی که بیش از همه زیر ذره بین بودند، گل زدند و درخشیدند. صد و شصت و چهارمین دربی شهر منچستر، تیتر روزنامه های انگلیسی بود با عکس فرگوسن و مانچینی سرمربیان دو تیم که با برد ۳-۲ یونایتد در اوج هیجان تمام شد. دربی دلامدولینا (میلان – اینتر) همیشه پرآب و تاب ترین جلدهای رسانه های ایتالیایی را به خود اختصاص می دهد و همواره جذابترین بازیها را به خود می بیند و از این دست مثالها بسیار است.

اما از آنجا که دور و بر ما بعضی‌ها سرنا را از سرگشادش می زنند، اینجا پرداختن به دربی عامل بی کیفیت شدن آن می گردد! و فوق ستاره ها و مربیان نخبه ما را خلع سلاح می کند.

نه آقایان! این شما میباشید که وارونه می بینید، وارونه می فهمید و وارونه عمل می کنید.

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.