رسانه های خبری روسیه مخالفان دولت گرجستان را پیروز انتخابات معرفی کردند

به گزارش ایرنا، در گزارش رسانه های خبری روسیه از جمله کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه آمده است: براساس اطلاعات مبتنی بر پاسخ های رای دهندگان هنگام خروج از حوزه های رای گیری، ائتلاف ˈرویای گرجستانˈ به رهبری ˈبیدزینی ایوانیشویلیˈ سرمایه دار مخالف دولت گرجستان ۵۱ درصد آرا را به دست می آورد.

این در حالی است که بلوک حاکم ˈجنبش ملی متحدˈ تحت رهبری ˈمیخاییل ساآکاشویلیˈ ۴۱ درصد آرا را کسب خواهد کرد.

به گزارش کانال دوم روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان پس از چند ساعات نتایج اولیه انتخابات را اعلام می کند.

در همین حال خبرگزاری ریانووستی از تجمع صدها نفر از طرفداران ˈبیدزینی ایوانیشویلیˈ در مرکز تفلیس برای جشن گرفتن پیروزی ائتلاف ˈرویای گرجستانˈ خبر دادند.

در این گزارش ها خاطرنشان شده است که در جریان برخورد تجمع کنندگان مخالف دولت با نیروهای پلیس ضدشورش چند نفر از معترضان مجروح شده اند.

منابع خبری روسی از جمله کانال تلویزیونی ˈار.ب.کاˈ همچنین گفتند که ˈمیخاییل ساآکاشویلیˈ رییس جمهوری گرجستان امروز به پیروزی مخالفان خود اذعان کرد و گفت که انتقال قدرت به پارلمان جدید را به عنوان ضامن اجرای قانون اساسی تضمین می کند.

در همین حال ˈبیدزینی ایوانیشویلیˈ از ائتلاف ˈرویای گرجستانˈ از سران بلوک حاکم ˈجنبش ملی متحدˈ دعوت به همکاری کرد.

به گزارش کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه در مجموع ۶۰ هزار ناظر خارجی و محلی بر جریان برگزاری انتخابات نظارت داشتند.

انتخابات پارلمانی گرجستان از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا چند ماه بعد دوره دوم ریاست جمهوری ˈمیخاییل ساآکاشویلیˈ به پایان می رسد و در این مدت اصلاحیه های قانون اساسی هم اجرایی می شود و با انتقال به حکومت پارلمانی از اختیارات ریاست جمهوری کاسته خواهد شد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۵۱۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.