رسانه ها به مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمنان بروند

رسانه ها به مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمنان بروند

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار مدیران مسوول روزنامه های سراسری و خبرگزاری های کشور با تاکید بر ضرورت وفاق و همدلی اصحاب رسانه در مقابله با فشارها و توطئه های دشمنان نظام اسلامی، خواستار امیدبخشی رسانه ها به جامعه و هم افزایی با دستگاه ها و مسوولان کشور شد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی اولویت رسانه ای کشور را انعکاس فضای وحدت  و همبستگی در داخل کشور و اجتناب از دامن زدن به مناقشات سیاسی عنوان کرد و افزود: نظام سلطه در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ دو دسته سیاست­های اعلامی و اعمالی علیه کشورمان داشته است. برخی توطئه ها و جنایات آمریکا و دیگر سلطه­گران علیه ایران با آن که اعمال شده و به وقوع پیوسته، اما از سوی آنها انکار می­شود،‌ در مقابل برخی دیگر از سیاست­ها هم اعمال و هم با کمال وقاحت اعلام شده است. سیاست تحریم ایران از جمله گروه دوم یعنی هم اعلامی و هم اعمالی است.

وی با بی بدیل خواندن نقش رسانه ها در خنثی سازی جنگ تبلیغاتی و رسانه ای دشمن که با هدف تضعیف روحیه ملت در داخل و همراه ساختن افکار عمومی در خارج صورت می گیرد، اظهارداشت: نظام سلطه برای پیگیری سیاست های اعلامی خود، توپخانه تبلیغاتی و رسانه ای خود را با تمام توان به کار انداخته است زیرا تأثیر این سیاست ها زمانی ملموس خواهد بود که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد.

حسینی افزود: غرب برای تشدید  فشارها ی خود تنها به اقدامات سیاسی و اقتصادی اکتفا نمی کند ‌بلکه تمام توان تبلیغاتی و رسانه ای خود را نیز به کار می گیرد تا با تضعیف روحیه ها، ضریب این فشار را تا آنجا که ممکن است، افزایش دهد.

عضو کابینه دولت دهم با اشاره به روشها و شگردهای کهنه دشمن در مقابله با ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی در آغاز پیروزی انقلاب،‌ رأس جریان انقلاب را آماج ترور قرار می دادند که شهادت شهیدان مطهری ، بهشتی، رجایی و باهنر، حاصل این توطئه ها بود. پس از چندی روش خود را تغییر داده و به جای رأس، بدنه انقلاب را هدف خود قرار دادند؛ به طوری که هر روز شاهد شهادت شماری از مردم مسلمان کوچه و بازار به دست منافقین کوردل بودیم. امروز نیز نظام سلطه به شیوه و شگردی دیگری برای مقابله با نظام اسلامی روی آورده است ؛ غافل از این که ملت ما با تحمل تحریم های گوناگون طی سی و چند سال گذشته، واکسینه و روز به روز قوی­تر شده است. رسانه های متعهد نیز دوشادوش ملت، در تمامی این سالها جنجال آفرینی غرب را شاهد بوده و شکست روشها و شگردهای گوناگون استکبار را برای ملت روایت کرده اند.

وزیر ارشاد با تاکید بر درک  رسالت رسانه ای افزود: در شرایطی که دشمنان، جنگ تمام عیار تبلیغاتی خود را علیه کشورمان آغاز کرده اند رسانه ها می بایست با امیدبخشی به جامعه و هم­افزایی با دستگاه­ها و مسوولان،‌ تحرکات رسانه­ای سلطه گران را خنثی کنند و توان مقاومت ملت را با دمیدن روح‌ اتحاد، تلاش، عزتمندی و خوداتکایی در جامعه افزایش دهند.

حسینی همچنین در این دیدار پرهیز رسانه ها از بزرگ نمایی مشکلات و چالش های اقتصادی و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.

جمعی از مدیران مسوول روزنامه‌ها و خبرگزاری های کشور در این نشست دیدگاه های خود را بیان کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.