رسانه کتاب در حاشیه قرار گرفته است

۱۱اردیبهشت،

نشست نهاد کتابخانه های عمومی کشور با موضوع نهضت مطالعه و چالش ها؛

با توجه به وجود رسانه های مختلف در ایران کارویژه کتاب در حاشیه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست نهاد کتابخانه های عمومی کشور با موضوع نهضت مطالعه و چالش ها محمد کوثری مدیر گروه ارتباطات دانشگاهی گفت: با توجه به دسترسی بالای اشخاص به کتاب در غرب متوسط قرائت کتاب در غرب بالاست.

وی افزود: در ایران به سبب مراحعه بالا به رسانه تلویزیون و با آمدن رسانه های دیجیتال مانند اینترنت در امر مطالعه مکتوب با چالش جدی مواجه هستیم.

کوثری خاطرنشان کرد: موضوع دیگر قابل بحث در کاهش مطالعه مکتوب افزایش هزینه های کتاب است که ما را با مشکل جدی در امر مطالعه مواج کرده است.

در ادامه حجت الاسلام سید علی حسینی مدیر گروه مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی در همین رابطه افزود: بعد از رنسانس اولین رسانه ای که از آن صحبت می گردد رسانه کتاب است

وی افزود : رسانه کتاب چه از جهت کلمه و لغت و چه از جهت روانشناسی یک فعل مجزا است و تاثیراتی که از این حوزه کسب می کنیم از دیگر حوزه ها دریافت نمی کنیم.

حسینی افزود: در عمل سبد مصرف رسانه با تلویزیون پر میشود و کار ویژه کتاب در حاشیه قرار می گیرد و این اتفاق خوبی نیست و باید روابط رسانه ها درست رعایت شود تا از نظر تاثیری دچار چالش نشوند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.