رستگار:سال دشواری را به اتمام رساندیم

۱فروردین ۱۳،

رئیس فدراسیون جودو گفت: روزهای سخت و دشواری را در سال ۹۱ پشت سر گذاشتیم که موفقیت هایی را هم برای جودو کشور در پی داشت.

به گزارش گروه ورزشممتازنیوز، محمد علی رستگار با بیان مطلب فوق افزود: توسعه همگانی جودو در کشور شعار ما در سال ۹۱ بود که با توجه به مشکلات فراوانی که پیش رو داشتیم برنامه های خود را در این راستا طراحی و در استانهای مختلف به اجرا گذاشتیم که همه آنها مقدمه ایی برای انجام کارهای زیربنایی و سرمایه گذاری در این بخش بود که افزایش جودوکاران بیمه شده در سطح کشور نشان از موفقیت آمیز بودن نسبی این برنامه ها داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ با دو مسئله عمده مواجه بودیم اظهار داشت : مشکلات به وجود آمده برای ورزش کشور بخصوص انتخابات کمیته ملی المپیک مشکلاتی را برای فدراسیون ها در پی داشت که ما هم از آن بی نصیب نبودیم. مسائل مالی هم دومین چالش پیش روی ما بود که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور موفق شدیم با مدیریتی خوب برنامه های خود را به خصوص در بخش داخلی اجرا کنیم. لازم به ذکر است قدرت خرید بودجه سال ۹۱  کمتر از یک پنجم سال قبل از آن بود، با این حال برنامه های اجرا شده از سال پیش از آن بیشتر بود.

رئیس فدراسیون جودو به حاشیه های این رشته هم اشاره کرد و افزود: حاشیه های بین المللی ساخته شده توسط بعضی اشخاص معلوم الحال داخلی نیز موانعی را برای انجام برنامه ها ایجاد کرد و سبب شد در برهه ای از زمان توان خود را صرف رفع مشکلات ایجاد شده در این بخش کنیم و خوشبختانه مسئله حادی متوجه فدراسیون نشد بجز ضایع شدن حقوق تیم ملی نوجوانان و جوانان کشورمان. رفتار این منفعت طلب ها خیانت بزرگی به کشور بود.

رستگار در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا هم گفت: بعد از قبول مسئولیت در فدراسیون مدت زمان اندکی برای حضور در این مسابقات داشتیم که با تلاش اعضای کادرفنی، کارهای خوبی در بخش تیم های ملی صورت گرفت و اردوی تمرینی قبل از همین مسابقات در کشور محل برگزاری به کسب رتبه سوم مردان در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان انجامید. کسب سه مدال طلا ، نقره و برنز در کنار قطعی شدن دو سهمیه المپیک و البته مبارزات خوبی که همه اعضای تیم به نمایش گذاشتند که نوید بخش روحیه بالای آنها بود از دستاوردهای فدراسیون در یکسال اخیر بود.

وی از غیبت تیم های جوانان و نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان یکی از تلخ ترین حواث سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: جودوکاران خوبی  در ترکیب این دو تیم داشتیم که به سبب همان حواشی حضور در این مسابقات را از دست دادند. ما برای این نوجوانان و جوانان برنامه های خاصی داریم تا با تیمی قدرتمند در المپیک ۲۰۱۶ شرکت کنیم.

وی به موفقیت تیم ملی کاتا در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا در این بخش از دیگر دستاورد های سال ۹۱ در روزهای واپسین آن بود که در یک رقابت سخت با دو تیم  قدرتمند ژاپن و کره جنوبی حاصل شد.

رئیس فدراسیون جودو سال ۹۲ را سال استعداد یابی و پشتوانه سازی جودو خواند ودر خصوص برنامه های سال ۹۲ نیز گفت: سال سخت و پرترافیکی را پیش رو داریم ، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در کناره تورنمنت های مهمی که برای تیم ملی در نظر گرفته ایم و برنامه های داخلی نشان از در پیش بودن سالی پرکار دارد که بسیار امیدواریم با امکانات و تمهیداتی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در جهت حمایت از این رشته مستعد کسب مدال المپیک، در پیش خواهند گرفت  بتواند برای موفقیت، بسیار موثر باشد. /آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.