رسم “افطار با هم” به رنگ سفره های اندونزی +عکس

یکی از رسوم کهن رمضانی در میان مسلمانان اندونزیایی، رسم ” افطار با هم ” است که طبق آن هیچ مسلمانی افطار خود را به تنهایی نمی خورد ، بلکه روزه داران در حلقه دوستانو آشنایان خود روزه را افطار می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اندونزی چهارمین کشور پر جمعیت دنیا و پر جمعیت ترین کشور اسلامی محسوب می شود.

در کشور اندونزی هنگامی که هلال ماه رویت می‏شود، برخی افراد برای تبریک حلول ماه مبارک رمضان تا هنگام سحر در مسجد طبل می‏زنند. اندونزی در هنگامه ماه مبارک فضایی جشن گونه به خود می گیرد و این کشور غرق در شادی و سرور می گردد.

چند روز مانده به رویت هلال ماه مبارک رمضان مسلمانان اندونزی مواد غذایی مورد نیاز خود را از گوشت بوفالو گرفته تا  ماهی، شکر، قهوه و چای را ذخیره می کنند تا مایحتاج مورد نیاز خود را طی یک ماه تامین کرده باشند.

یکی از رسوم کهن رمضانی در میان مسلمانان اندونزیایی، رسم ” افطار با هم ” است. بر طبق این عادت کهن هیچ مسلمانی افطار خود را به تنهایی نمی خورد بلکه روزه داران در حلقه دوستان، اقوام و آشنایان خود روزه را افطار می کنند.

در ماه های پیش از رمضان بچه های خردسال  بعد از غروب آفتاب حق بازی در کوچه های را ندارند ولی با فرا رسیدن ماه مبارک والدین به بچه ها این اجازه را می دهند که بعد از صرف افطا به همراه دوستان خود برای بازی به بیرون از منزل بروند.

مسلمانان این کشور در هنگامه ماه رمضان از یک ساعت قبل اذان مغرب در مساجد گرد هم جمع می شوند و به عبادت و قرآن خوانی می پردازند و با شنیدن صدای اذان در کنار هم روزه خود را می گشایند.

روزه داران اندونزیایی دهه آخر ماه رمضان را شب زنده داری می کنند تا از فضیلت شب قدر بهره مند و از سرچشمه جوشان حقایق این شب سیراب شوند.

در شب عید فطر نیز مسلمانان اندونزی به کوچه و خیابان‏ها می روند و ندای الله اکبر را سر می‏دهند و با زدن طبل و نواختن موسیقی عید فطر را به یکدیگر تبریک می‏گویند./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.